Packad dag som blev värre...

Idag hade jag en låååång lista på "to-do-list"... började med punkt ett och inser ett stort misstag! Mitt pass har fel efternamn! Då kommer jag på att jag gifte mig ju för ett år sen, EFTER att jag tog nytt pass... så även om utgångsdatumet som jag stirrat mig blind på gäller så är det ju ändå ogiltigt! Ringde bästa Maria i panik oh kände ångesten rycka och slita i varje cell i kroppen. Sådär som att varje cell brinner av napalm och inte en millimeter av kroppen är opåverkad...var länge sen... hon lugnade mig, sa hur jag skulle göra och sen gjorde jag det! Sprang ut i bilen och begav mig till Karlskrona. Tack och lov för talande GPS! När jag kom till Karlskrona började samma fras upprepa sig ur min mun om och om igen: "Skitstad!" Den är ju så ologisk att ta sig in i! Väl inne i stan hittar jag men in och ut är som en labyrint. Får i alla fall tag på provisoriskt pass, med en bild där jag ser väldigt arg ut, men vem bryr sig. Gäller ju bara den här resan! Väl hemma igen fortsatte jag med punkt två. Så nu har jag köpt reseadapter, hönsfoder, torkat tvätt, strukit, tagit hand om hönsen, skrivit ut kartor, vägbeskrivningar, biljetter, koder, tider, information och klippt gräs. Packat lite med. Nu hämtar jag andan innan jag ska packa färdigt, dammsuga (ja, fråga mig inte varför, Peters idé att huset ska vara städat varje gång vi åker utomlands) och boka sista turen som inte hunnits med. 
 
Nu har vi köpt ny gräsklippare äntligen! Precis när jag sagt att jag ville ha morfars gamla hittade jag precis en sådan jag ville ha, med frontklipp och elstart för rimligt pris bara en kvart från där vi bor! Försäljaren till och med prutade åt oss :)
 
PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anne

Skönt att allt har löst sig! Nu är ni verkligen värda att ta det lugnt på semestern ;)
Kramar mamma

2013-05-23 | 06:39:58




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!