sommarprojekt

Idag tog vi en sväng till en släktings barndomshem. Övervåningen har varit orörd i åratal och hon har nu bestämt att sälja/slänga allt. Vårt uppdrag var att se om vi ville ha något. Med oss fick vi 12 glas, en kaffeservis (Vi ville egentligen bara ha snipan), och när Peter på egen hand gick runt på loftet utanför där det "bara finns skräp" fann han den: barnvagnen släktingen låg i Som nyfödd 1942! I bra skick! Peter kom ner och sa: Jessica, gå upp och titta! Jag tittade och när jag gick ner till honom hade jag också sett hjulet! Vi såg lyriskt på varandra! Svärmor såg våra blickar och gick genast och frågade om vi fick den och hon blev överlycklig att vi ville ha den! När vi lyckats plocka bort allt bråte fann vi att den var komplett, tom sufletten (Hur stavas det?) fanns kvar!! Lite rostig och tygerna upptorkade, men i gott skick för att vara 72 år gammal!! Så i sommar ska vi blästra, kroma, slipa, måla, leta hjul och sy! Sen ska den stå i vårt TVrum och bara vara vacker!
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anne

Kul och fin vagn! Jag skulle varit med på den vinden, hade nog samlat på mig mycket....
Kram mamma

Svar: Det hade inte räckt med en släpvagn för dig där
Jessica

2014-05-25 | 12:16:09




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!