Abstinens

Dagen efter min födelsedag var ingen bra dag! Kunde inte sova på natten pga mensvärk, vaknade i soffan av att det bubblade i toaletten och plötsligt rann över i alla avlopp, sprang ut och skrek på vattengubbarna på sågverket som kliade sig i huvudet och följde med in och tittade. Fick veta att vi skulle använda så lite vatten som möjligt följande dag. Hade sen ökande mensvärk under dagen. Mitt onlinespel funkade inte, funkar fortfarande inte! Får abstinens! Kommer hamna långt efter mina medspelare! Som tur är upptäckte jag i forumet att jag knappast är ensam. Fler med samma problem och abstinens! På kvällen hade jag så d**la ont och tabletterna var slut! Peter hittade inte fler, dock hittade vi min värmedyna...tryckte den mot magen, när jag mådde bättre bytta jag plats på den till ryggen (får sådana värmeutslag på magen) och insåg att det kröp på den... Ryser bara jag tänker på det. Plötsligt blev inte värken prioritet ett längre. Väljer jag mellan smärta eller detta kryp väljer jag helt klart smärtan! Och då har jag inte lite smärta! Så var jag vaken den natten med, och följande morgon städades det! Och städades och städades. Har massor med kassar med kläder som ska tvättas, och så fick vi inte använda så mycket vatten.... tvättade en maskin i alla fall. Gick bra. Nu har tre tvättar hunnit rulla. ca 5 tvättar kvar. Det svåra med en söndrig tumlare är vart man ska göra av all blöt tvätt!
 
I natt sov jag! Allt är rent runt om i sovrummet. Man kan tydligen inte få bort dem om de väl kommit, men jag tänker göra allt för att hålla stammen nere! Såååå äckligt! Kliar överallt så fort jag kommer att tänka på det. Ingen fara för hälsan i alla fall, och mycket vanligt... men ändå!
 
Idag ska jag fortsätta tvätta, använda nya spisen för första gången (varm mat för första gången på två dygn!!) och jobba. Hoppas att spelet funkar till ikväll! Jaa, jag är kanske beroende, men det är mitt enda (förutom kaffe och Peter) och jag trivs med det! 
 
Ska förbereda för imorgon också. Då kommer de ca 10 närmsta sörjande. :)
 
PoK
 
Ps. Nu har vi två tuppar. De är nog tuppar. Dags att ta fram krocketklubban? Peter vill inte ta bort dem, jag vill. Beslut fattas imorgon. Fick första ägget i onsdags med! Igår låg Gerd och värpte, men kom inget. D.s.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Josse

Vilken fin design!! Stort gilla! :D Men usch låter som mardrömsdygn. Stackars dig! Verkligen synd att du inte kan ta diklofenak. Man får bara magsår av det men ändå värt det :P Trist att jag inte kan hänga med dig o närmst sörjande imorgon. Kramar

2013-01-11 | 08:46:27
http://mikromakro.blogg.se
Anne

Man kan iallafall säga att det rör på sig ;)Hoppas nu att di kan sova i fortsättningen och att värken ger sig snart.
Syns i morgon!
Kramar mamma

2013-01-11 | 18:06:54
http://tristan.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!