Egypten 2012

Tisdag 6/3
Kl. 01:00 Bilarna börjar rulla med 7 trötta människor ner mot Malmö.
* Fryser ihjäl utan jackan som jag lämnat kvar i bilen när jag går mot flygterminalen. -2 grader.
* Kö, incheckning, sätter oss i flyget och ger oss iväg.
* Landar, truppen samlas, passkontroll, visakontroll, passkontroll, visastämpling, kontroll av visastämpling, passkontroll, väskröntgen, människoröntgen, passkontroll och visakontroll. SEN får vi stiga ombord på transferbussen i 20 graders värme. Ser öken, öken, öken, passerar vaktkontroll, flintstonerondell, passerar en mindre vaktkontroll, släpper av folk, anländer till vårt hotell och får under kaosartade former fylla i pappern och få armband som visar att vi tillhör hotellet och får all inclusive. Äter lunch, kommer in på rummet, lägger mig och somnar. Vaknar upp till 25 grader och att Tomas har anlänt. Häng vid stranden, sen biljard :)
* På kvällen promenerar vi i El Gouna och Josse förser sig med magmedicin, ifall hon får turistmage.
Ons 7/3
* Häng vid poolen
* Lunch
* Minneslucka
* Peanutbar
Torsdag 8/3
7.50 Samling i lobbyn, får ont i magen
8.00 buss mot snorkling i Röda Havet
10:00  Ser delfiner på håll och ska snorkla för första gången i mitt liv, använda simfötter för sörsta gången och såklart läcker cyklopet. Byter med guiden, lägger armarna på ryggen och njuter i 45 minuter.
12:00 Får god mat på båten! Och mer kramper i magen...
13:30 Ska snorkla i ett nytt rev, möts av starkare ström och högre vågor, snorklen tar in saltvatten, tar ut mig när jag försöker hinna ifatt mitt sällskap, känner att jag håller på att drunkna efter att ha fått mjölksyra, blir livräddad och snorklar lite ihållandes guiden.
16:00 tillbaka på hotellet, vila innan middagen.
18:00 Peanutsbar, mår inte alls bra, går och lägger mig. Får frossa, kramper, yrsel... ber Josse om hennes inköpta medicin. Går en promenad med Peter.
Fredag 9/3
* Mår bättre, hänger vid poolen, får i mig lite mat, Josse och Jimmy har ändrat sig och vill med till Kairo följande dag.
* Småshoppar i El gouna.
* Lägger oss tidigt
Lördag 10/3
2.20 Josse knackar på dörren. Hon och Jimmy har kramper och kan inte följa med.
2.45 Samling i Lobbyn
3.00 Bussen går mot Hurughada.
3.30 anländer till större buss som tar oss till Kairo.
ca 5.00 äter medhavd frukost mitt ute i öknen (känns det som)
* Anländer till Kairo, kör förbi Tahirtorget (ni har alla sett det på nyheterna) och ser Mubaraks gamla kontor som brunnit upp. Besöker Museumet.
(Det röd/rosa huset är museumet och det till vänster om det är kontoret)
* Besöker en basar och köper en sjal till svärmor.
* Äter lunch på en båt på Nilen
* Pyramiderna :D
* Besökte placet där de tog ut inälvorna och lindade den döde
* Sfinxen :D
kl. 23:00 kommer hem och går och lägger oss
Söndag 11/3
Överraska Mamma och Kent dagen
Samling i Lobbyn 16.00
Åka lite TukTuk
Besökte Hurughada Basar, och tog sen taxi genom gränder till marinan för middag
Måndag 12/3
Besökte Down Town
Tisdag 13/3 Åkte vi hem
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Josse

Vilka fina bilder och exakta tider om resan ;) Bilderna får gärna hamna på fb tycker jag :D

2012-03-15 | 14:26:58
Anne

Vad kul att se fina bilder och även att läsa vad vi gjort! Veckan gick alldeles för fort :(

Kram mamma

2012-03-15 | 14:54:05
Anne

Hej igen...min komentar försvann visst! Kul att se alla fina bilder och en dagbok dessutom. Kul hade vi men visst gick tiden fort där. Men så är det när man har roligt =)

2012-03-15 | 18:43:21
Josse

Så när åker vi igen?? Har ju majoriteten av mina kläder nerpackade i sopsäckar så jag kan vara redo redan idag :D Saknar er och värmen!!!!

2012-03-16 | 08:27:08
Carina - inspirera

Härligt att få följa med till Egypten...det ser minsann ut som om ni har haft det riktigt trevligt!

Kramen.

2012-03-16 | 21:49:32
http://inspirera.bloggsida.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!