Det är min tur nu, vinden har vänt

Efter en olycksförföljd januari och en deppig februari så gjorde resan till Egypten tydligen underverk!
Inte nog med att det var vårdagjämning igår, jag har ny energi! Vi har varit på banken och haft ett lovande möte, vi har fått ett samtal som fått hopp att gro, till helgen ska jag till Malmö och Maria och ha en troligtvis fantastisk helg! Idag har jag städat (!!!) och ska baka i eftermiddag :D
Bröllopet är inom räckhåll. Om jag bara kunde hitta skor till mig och näbbklänningar så skulle allt vara klart...förutom tårtor och dryck då, men det kan vi inte påverka nu...
Jag har till och med beslutat att skiljas från min älskade jukkapalm som jag beskyddat i 10 år! Fick den av moster när jag flyttade hemifrån, hon hade haft den i gud vet hur många år... sen har dn följt mig från Torsås, till Alvesta och till Moheda. Peter har försökt få mig att slänga den om och om igen, men den har fått stå kvar. Idag tog jag beslutet: det är dags för den att dö. Efter 10 års vänskap står den nu på komposten. Det är med tungt hjärta, men den kan helt enkelt inte följa med i nästa flytt, och den kommer stå ivägen under visningen. Den får göra det som är menat, dö, förmultna, bli ny näring till nya växter. Växte upp i Degis och dog i Moheda, mer livshändelser än de flesta växter :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Josefin

RIP palmen ;)

2012-03-26 | 00:54:17




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!