Julen är här nu

Kom igår på att jag glömt ta fram julkrubban!! Och i nästa andetag hade vi kommit fram till att vi känner oss stressade och tappat julmyset så vi väntar med julfarandet. Vi stannar hemma och söker friden igen. Hoppas få ihop lite julmat ikväll till middag, eftersom det inte verkar bli så mycket av det i jul... och inte har vi hunnit fram tills nu heller. Jag har ju inte varit hemma på kvällarna och på helgerna har vi varit borta/jobbat.
 
I onsdags gjorde jag något livsomvälvande! Jag gav mig själv en spruta i magen. Det tog emot, men det var bara att göra det! Kommer nog ha bearbetat min nålrädsla tills näst-nästa år. :)
 
I nyårshelgen ska jag förresten jobba i Stockholm! Tackade nej, blev tillfrågad när jag kunde och ska jobba där tre dagar. Får ersättning för resan :) Ska bli så roligt! Enda oroligheten är att jag ska ta tunnelbanan själv... hmm...
 
PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anne

God Jul! Du kommer att klara tunnelbana det är en barnlek mot att ta en spruta på sig själv när man är spruträdd...
Hos oss kommer det bara finnas julmat...
Välkomna!
Kram mamma

2012-12-21 | 11:13:07
Josse

Tänk såhär (det gjorde/gör jag). I stockholm bor fasligt mkt människor. Krasst räknat är iaf en tredjedel av dem idioter, på ett eller flera olika sätt. Denna tredjedel åker även dem tunnelbanan. Dvs de klarar att åka tunnelbanan. Tänka på människorna som kor. Du ska trycka din id-bricka (ditt SL-kort) (eller köper du remsa??) mot en markering, på golvet finns det märken om vart dina fötter ska vara dvs vart du ska stå. Bommen öppnas, om du gör rätt, och du går igenom. Du komemr ner på en perrong. På dina sidor finns två spår. Framför dig går oftast att finna en stor skylt där det står vilken linje som går vart. Hitta din destination. Kolla nu upp mot taket. Inte för högt. Men lagom. Där står en skylt. Där står vilket "tåg" som kommer härnäst. Kolla även andra sidan. Hittat den du ska åka med? Ställ dig o vänta. Inte för nära kanten bara! När "tåget" kommer. Ställ dig inte mitt framför dörren utan ta ett steg åt sidan så de som ska gå av kan göra det. Sen går du på. Vid tur sätt dig. Titta nu upp igen. I "tåget" finns en skylt som visar hela tiden vilken station när är på/anländer till. De ropar även ut. När du ser/hör där du ska gå av. Gå av. Se upp för avståndet mellan "tåget" o perrongen. Om du åker rulltrappa upp, stå till höger så de stressade kan springa förbi dig på vänster sida. Nu passerar du bommar igen. Nu behöver du inte visa nåt utan går bara igenom, följ strömmen. Att följa strömmen är faktiskt det bästa tipset över huvudtaget. Tänk dig kor. Mkt roligare så ;) You can do it! :P

2012-12-21 | 14:48:35
http://mikromarko.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!