Operation: check!

Igår var det så dags. Sov gott natten innan och tog bussen till Växjö sjukhus, hungrig som vet inte vad. Kom in, fick ett litet rum att byta om och vänta i, la mig i sängen och fick en filt och sov en timme (så nervös var jag :P )
Sen fick jag ta min filt och gå och sätta mig och titta på TV medan morfinet skulle verka och de skulle bli klara för mig. Så kom min härliga narkossköterska och hämtade mig! Skojfrisk kvinna som såg till att jag var lite vimsig när jag skulle stickas. Alla kom och hälsade som skulle opereras och var helt underbara! Minns att det sista jag sa var Godnatt :)
Vaknade sen smärtfri och tänkte att jag saknade Peter. Hörde någon säga att jag var på uppvaket och att jag skulle somna om. Jag sa att jag var kissnödig, så de gick och hämtade ett ultraljud och konstaterade att det var jag inte alls :) Hade en ny härlig undersköterska som tog hand om mig och såg till mig ofta. Jag bad snabbt om kaffe, och konstaterade att sängen var byggd för smålänningar och inte ölänningar (den var lite kort) dock var säkert mitt huvud långt ner. De frågade om jag hade ont och jag sa som det var: känns som att jag sovit en god sömn och ni inte rört mig. Läkaren kom och sa hur det hade gått. Gillar verkligen min läkare men några goda nyheter hade hon inte! Jag har både endometrios och en tilltäppt äggstock. Yey... inte konstigt att jag haft ont!
Var först när de tog bort slangarna och kanylen och bytte mina plåstren som jag mådde illa och enligt sköterskan höll på att svimma. Gillar inte nålar!
Satt sen och ringde Peter att han kunde hämta mig och pratade sen med en äldre herre som också opererats. När vi kom hem fick jag blommor och choklad av Peter <3 Underbara make! Inatt kom smärtan i både såret och axlarna. Armen där de stack fel gör också ont, nästan mest ont...
Men att man kan bli glad för så små saker... Nu på morgonen så hade jag saliv i munnen, jag kunde kissa ordentligt och kl 8 fick jag äntligen ta min värktablett!
Hoppas ni har det bra!
PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!