Dramatiskt slut på helgen

Igår fick jag en mensvärk som hette duga! Fy f*n!
Sen när det lugnade ner sig så gick jag ut med hunden i trädgården för sista "kissen" innan sovedags. D¨ser jag att vårt träd har knäckts ner över dagisets väg. Yey....not. Går in till Peter och säger att vi har ett problem. Så i mörkret och regnet står han på en stege och sågar och sliter och jag håller i stegen så den står ganska stadigt mot det blöta hala trädet. Halv tolv hade vi fått bort den ca fem meter långa gren som kilat fast i stammen. Inte kunde vi ju vänta till det blev ljust för lastbilarna måste ju komma in till lastbryggan, och vi vill ju inte attett barn (eller förälder) ska få en gren i huvudet om den helt plötsligt skulle ge sig! Så nu ligger ett halvt träd i vår trädgård...igen! Man kanske skulle gå loss med motorsågen och såga ner allihop? Så slipper vi både grenar och löv. Dock är det inte riktigt så enkelt att fälla ett träd, och dessutom skulle tomten inte vara insynsskyddad och lummig....och det skulle nog bli en mer svårsåld trädgård...
Nu sitter jag hemma och väntar på att de ska ringa upp från numret jag ringde idag vid 8.02. 9.50 ska de ringa....lycka till, har ingen täckning på mobilen!! Har det inte ringt nån vid 10.15 så ringer jag väl ett annat nummer och hoppas på bättre lycka! Har ju inte hela veckan på mig!
PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!