Längtar...

Först ett förtydligande: Outfiten jag köpte bestod av en klänning, strumbyxor och underkläder! Så nej mamma, jag har inte frångått klänning! ;)

Imorgon kommer jag vara ledig. Har så få butiker nu att det inte finns några på onsdagar att besöka. Då kommer jag inte kunna hålla mig längre utan julgardinerna kommer att åka upp!

Igår ringde de från fritidsgården i Växjö och erbjöd mig fler arbetstillfällen. Gillas stort! Så torsdag/fredag kommer jag vara fritidsledare! :D

Om 12 dagar är det första advent! ÄNTLIGEN! Har längtat i ett år! Nu ser det ju ut att bli kallare också, hoppas hoppas!

Om 18 dagar är det dags för julbord! <3

Någon gång där kommer också vår nya soffa! Som vi längtar! Bara få gosa till det och kunna sitta tillsammans under en filt och ha det mysigt!

Om 32 dagar ska jag vara PA igen! Ska bli spännande då det är på ny ort och jag ska sova över! :o

Om 38 dagar börjar julfirandet i dagarna tre! Två av tre ställen har utvecklat system ang. presenter...passar inte riktigt då jag redan införskaffat lite presenter...och planerat till de andra...så det andra advent tänker jag bryta mot reglerna och ge släkten 1/3 presenter ändå. Har ju redan slagit in dem! Kan ju liksom inte slå upp dem och göra mig av med dem när jag lagt energi på att fixa... Släkt 2/3 ska få på julaftonsmorgonen istället. Släkt 3/3 gör ju som vanligt så där behöver jag inte revoltera! Vill också klargöra att jag inte hoppas på presenter tillbaka, utan det är att ge som är det bästa, och därför revolterar jag när man ställer in det bästa på hela året! Förstår att det blir dyrt och hej och hå, men kan man inte sätta en toppsumma då istället? Eller ett lottningssystem...INNAN folk köper presenter i oktober! Oj, vad jag kommer få äta upp det här...

Två veckor efter jul fyller författaren i fråga år. 26 år. En söndag.

I februari blir det mycket...

I mars bär det av till Nordafrika!!! Måste fixa passet...hinner jag ju på torsdag kanske...

I april (sista dagen) fyller älsklingen 32år.

I maj gifter vi oss!

I juni... <3

I juli blir det kanske smekmånad. Vi får se hur ekonomin ser ut.

I augusti SKA jag ha en tjänst. Så det så! Är trött på det här. Även fast jag har fyra jobb känns det som att jag bara sitter här hemma och glor med en gnällig hund vid min sida. En gnällig haltande hund med torr hud, och stor aptit...

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Pappa

Håller med du, jul är jul! Kostnader får man hålla nere med eget tillverkade presenter eller dyl.

DVS hos oss kan det bli en kotte med tändsticksben eller så......

Kram

2011-11-15 | 11:04:47
Anne

Jag älskar paket =)Självklart kommer vi ge våra barn julklappar (även om ni inte är barn längre)men övriga släkten får inget om man inte är under 15 år, måste ju ge Emmy:)Så nog kan du förvänta dig paket alltid men ingen mängd!

Älskar dig! Kram mamma

2011-11-15 | 21:00:51




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!