Helgen

Jobbade som fritidsledare i torsdags/fredags. Trivs bra där, i Växjö! Ser ut att bli fler tillfällen längre fram med :)

På fredagen åkte vi till Ramkvilla. Hade myskväll och Julia ringde och sa "jo, du förstår, jag och mamma och pappa ska till Ullared imorgon, så vi tänkte fråga om Clara får bo hos er då" till Annika. Självklart sa mormordern ja. :)

På lördagen gick Peter och jagade, och jag vaknade av nåot som lät som en hovfotad jätte som sprang på våningen över. Det var en treårig liten tjej med väldigt mycket energi. Att en sån liten kan låta så mycket. :)

Efter frukost gick Clara, Annika och jag med hundarna för att ge hästarna morot. På vägen fick jag tag på pappa som berättade att faster gått bort. Resten av dagen busade jag med Clara, satt i källaren och ömsom läste och ömsom grät, gick en promenad med Peter och sen kom världens bästa Julia med föräldrar och hämtade Clara som redan somnat som en...jag vet inte vad...på Peters mage. Några timmar innan försökte vi få henne att sova en stund för hon var så väldigt trött, men hon vägrade. Så plötsligt kommer hon in i TVrummet där vi sitter, klättrar förbi mig till Peter som ligger i soffan, och precis när hon når fram till Peter och klättrat upp på honom så somnar hon med en duns. Peter började så småningom klaga på att hon var tung så jag bar henne till sängen, och hon bara fortsatte sova :) Sötnosen. Världens bästa Julia kramade jag nästan sönder när hon kom. Goa tjej som växer så fruktansvärt fort! Hon var bara två och pratade snubblande när jag och Peter blev ihop, och nu har hon börjat skolan och kan läsa...

På söndagen följde jag med på jakten. Ziva hade flera små drev...på fåglar!! Men men, hon blev trött i alla fall!

Igår var jag hos optikern. Mina glas är så repiga att man knappt ser ut... Peter skämtar om att det är sådana specialglas i dem som man har när man ska träna ögonen :p Min syn var såklart sämre med. Så det blev två glasögonpar. Ett par vanliga och ett par solglas. ÄNTLIGEN! Som jag längtat efter solglasögon med min styrka.

Nähä, nu kanske man skulle åka och jobba... Har hela tre butikbesök, dock så ligger de så långt ifrån varandra som man kan komma i länet... Blir mycket köra bil... Kanske skulle ta med en julcd istället för lyssna på radion som kör samma grejer dagligen.

Tillsist vill jag hålla vänner i tanken. De vet vilka de är, vi hoppas allt går fint!

Och också Faster Cecilia. Du underbara människa som ständigt berättade för oss att man ska leva i nuet och njuta av de omkring oss för plötsligt så är de borta. Så sant. Nu är du borta och vi saknar dig! Oändligt!

"Om en stjärna skulle tändas varje gång vi tänker på dig, skulle natten vara ljusare än dagen"
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


josse

Älskade faster<3

2011-11-22 | 18:20:26
Anne

Nu beskrev du själva livet: kärleken till människor, glädjen med att kunna gå till jobbet, vänner, empati och oerhörd sorg. Tänk vad mycket en vanlig vecka innehåller när man skriver ner det.

" För var dag som går trär jag vita pärlor på min tråd. Men vissa dagar trär jag svarta pärlor men det får de vita att lysa ännu mer" Fritt citerat av för mig okänd tänkare.

Tänker på er! Kramar mamma

2011-11-23 | 06:28:50




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!