Höst

Underbara ljuvliga höst!

Massa tända myslampor, tända ljus, elda i kakelugnen och ta fram värmefilten :)

Så var det fredag igen! Förra helgen fick jag som innan skrivet finbesök. Vi åt pizza och tittade på film och skrattade. Väldigt roligt! Sen åkte jag till svärföräldrarna och Peter och var där i två dagar. I onsdags var jag på möte och igår stöpte jag ljus. Idag ska jag till Ljungby och träffa Emma. Ska bli mysigt! Resten av helgen är inte planerad. Peter ska jaga... Antingen är jag väl hemma själv eller drar iväg till okänd destination. Halmstad kanske? Eller Göteborg? Fast vad ska jag göra där själv? Hade kunnat åka till Ullared om jag inte skulle dit med Peter om några veckor... Fast man kan ju åka två gånger... Nä, det blir nog till att sitta hemma. Kan ju hyra Alice i underlandet som jag velat se sen innan den hade premiär men som aldrig blev av... Peter vill ändå inte se den. Jag kan burra ner mig i min värmefilt, äta god mörk choklad från Gottegrisen i Växjö och se film och på söndag kan jag gå på familjegudstjänst och kanske strosa runt i Växjö lite. Kan ju ta fröken Opel till IKEA i Älmhult. Har presentkort sen förra julen, så det börjar bli dags att handla upp det :) Vill ha en matta där som Peter tvekar över, men är han och jagar och jag är där med presentkort så kanske det kan råka bli den eftersom jag var ensam om beslutet? :p Hehehe! Han har ju sina intressen: jaga, och jag har mina: inredning :D

Kanske skulle lägga en hand över trädgården med. Har krattat löv, men dagen efter ser det ju än värre ut, då alla löv inte trillat än. Har planterat lökar jag fått av kära svärmor. Får se hur de ser ut när de kommer upp :)

Nähä, nu blir det lunch och en promenad med Ziva-Diva.

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anne

Hoppas du får en trevlig helg! Själv kanske jag ger mig ut i trädgården i morgon, då kan Kent fixa klart i friggeboden =)På kvällen ska vi ha en liten höstfest i Mörbylånga i en ny lokal som ligger vid hamnen med utsikt över Kalmarsund. Kan nog bli mysigt.Tänk på att njuta av livet, hyr filmen, jag vet att du älskar sådana berättelser och njut av god choklad. Tiden med ledig tid kommer att ta slut så passa på och njut, det är du värd! Massor kramar mamma

2010-10-15 | 17:19:02
Carina - inspirera

Jag gillar också hösten...skönt att "boa" in sig lite! Film och choklad är ju en väldans bra kombination! Ha det bäst.

Kramen.

2010-10-16 | 10:16:32
http://inspirera.bloggsida.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!