Vargavinter

Jag förstår nu varför drottning Desirée åkte hem till Paris igen efter att ha kommit upp till Sverige för första gången på vintern. Hon kallade det vargarnas land, blev förkyld och åkte hem igen. Min käre sambo fick gå upp 4.30 idag och skotta samhället, skönt att ligga kvar då!! :)

I fredags var vi hos Jennie och Patrik på middag! Jättegott och jättetrevligt! De har flyttat till ett jättefint place! Verkligen dom!

På lördagen hade jag typ migrän på förmiddagen, så när den gått över och Peter skulle åka till Ramkvilla så körde han mig till affären, så jag kunde köpa gott till kvällen och sen gick jag hem i det underbara vädret! Jag kunde ana vår i luften då...tänk så fel man kan ha :p

Kvällen tillbringade jag med att plugga och mysa! På söndagen körde jag till Ramkvilla för vi var bortbjudna till Lina och Jonas. På vägen till Ramkvilla, mitt ute i ingenstans, hade de dock plogat utanför vägen och när jag kom där och höll till höger i en kurva så bestämde sig bilen att inte lyda mig längre utan glida ner i diket! Både jag och bilen klarade sig, men jag var förbannad att jag inte fíck upp den själv utan fick ringa på hjälp... Vill ju klara allt själv, men ibland får man sänka garden och inse sina begränsningar. Peter och Mikael kom efter 40 minuter (de var också mitt ute i skogen, fast åt ett annat håll) och drog upp mig! Jag hann göra lite forskning där jag satt: män som kör förbi stannar framför, går ur bilen och pratar lite med en och tittar hur bilen sitter fast och lägger en komentar om hur vi bör göra, kvinnor kör upp jämnsides och ser frågande ut och jag gör tummen upp, de gör likadant och ler och kör vidare... männen var ensamma i bilarna och kvinnorna hade barn med sig :) Haha, inte ens i en olycka slutar jag forska och observera :p

Väl hos Lina och Jonas fick vi god mat och inspekterade deras hus. Julia hoppade mellan mitt och Peters knän och skulle busa, det busfröet! Johanna hade sin chihuahuavalp med sig, mycket roligt att se katten och den busa! Alla var dock lite spända ifall katten skulle försöka äta upp valpen :p

I måndags började vi med krispsykologi. I tisdags stickade vi och igår hade vi föreläsning och ungdomsstyrelsens rapport och unga, sex och internet. Idag ska jag vara på handbollsträning för tjejer i högstadiet och två fredagar framöver ska jag och Bobo hålla i träningarna :) får se hur det går! Tur att Bobo kan regler och sånt! Han bestämmer och jag leder så går det nog kanon! :p

På fredag ska jag jobba....och lördag och söndag. Ganska skönt faktiskt! Peter ska på fest så han sover hemma, vilket gör mig tryggare!

PoK

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anne

Hej Stumpan! Skönt att höra att humöret är bra. Känner igen dig väl i din beskrivning om forskningen, du har alltid varit sån! Fachinerad är jag oxå av att du kommer ihåg så mycket historia.Hoppas nu att veckan fortsätter bra. Många kramar..

2010-01-28 | 13:54:27
Carina - inspirera

Ja, kvinna och man fungerar helt olika...det blir bara så tydligt i vissa situationer! Kul :)

Ha en bra helg!

Kramen.

2010-01-29 | 19:37:51
http://inspirera.bloggsida.se
Bjanca

Stickar du tihi.. ? Håller med, en riktigt hemsk vargavinter. Så jag är helt med på drottningens linje :D

2010-01-31 | 13:47:02
http://bjanca.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!