Var kom all snö ifrån?

Mina tankegångar idag:

Vaknar, Peter pussar mig hejdå för han ska skotta hela Moheda innan folk vaknar. Tänker "men det snöade ju knappt igårkväll..." somnar om

Vaknar...seeegt... "Hm, Caspian kommer inte och gosar utan sover fortfarande, märkligt!"

Tittar ut genom fönstret "OJ, våra fotsteg från igår syns inte, tur att Peter skottade uppfarten och trappan igår!"

Efter frukost, dusch och att jag klätt på mig de tre obligatoriska lagren av kläder står jag i hellen och ska gå ut
"Oj, dörren var trög att få upp! Peter skottade ju den igår!! Nej! Massa snö på bilen, hoppas bara ingen is! Tur! Ingen is! Bäst starta bilen ändå medan jag sopar bort snön...oj, går knappt öppna bildörren, han kunde ju skottat lite bredare går!" går runt bilen för att sopa bilen "Ups! Där försvann benen! Vad djupt det var!!" Sätter mig i bilen och backar ut längs uppfarten "NEJ!! Inte fastna här!! Kanske om jag kör framåt lite...nähä...bakåt? Framåt igen? JAG SITTER FAST!! ****! Jaha...och nu?" Öppnar bildörren för att komma ut ur bilen men får använda benen för att putta upp den "Härligt...jaja, bara skotta fram den!" Använder händerna (med vantar) "Så, nu måste det gå! Alla däcken är fria!" Sätter mig i bilen och försöker köra loss men kommer inte långt innan jag sitter fast igen....försöker få bilen att hoppa loss...går inte...försöker få bilen att gunga loss, går nästan men sen är jag fast igen..."***! Får hämta snöskyflen! Vart är den?? Den är nog bakom huset" går dit "*** jag kommer ju att fastna! Snön går ju upp på låren! Jag kommer att vara dyngblöt om jag ens kommer till skolan!! Där är skyflen! Gha! Jag har inte kondition för det här!! Hua, vad tungt det är! Undra hur långt jag måste skotta....kommer aldrig hinna till tåget i tid!!" Får tillslut loss bilen och kommer upp på vägen, vilken är måttligt skottad... Kommer upp i 30 och bilen börjar kränga fram och tillbaka "Ok, får köra snigelfart och inte tänka på tåget! Kanske är tåget inställt och det är ersättningsbuss??" Kommer ut på landsvägen som är lite mer skottad "Oh! Kommer upp i hela 50! Massa trafik! Tur det för annars skulle jag köra för fort och åka i diket med all säkerhet! Hoppas hoppas tåget är inställt och bussen försenad!!" Kommer fram till Alvesta tillsist! "Oj, parkeringen nästan tom, många som stannat hemma idag....kanske jag också skulle ha gjort! Usch, nu går tåget, fem minuter tar det till stationen om jag springer en halkfridag....***, nej, nu ska nån fråga nåt" Svarar att parkeringen är gratis "Usch, vad otrevlig jag säkert lät, skynda skynda, inställt inställt!!!! Inget tåg inne, det har nog kört....kanske hinner med ersättningsbuss om det var inställt... Yes! Människor som åker mitt tåg!!! Yey! Tåget är försenat!!!" Saktar in på perrongen "Måste andas! Nu säger de nåt! Oh! Tåget kommer in nu!! Haha, jag har sånt flyt!!!"

Hoppas dagen fortsätter på samma turliga sätt :)

PoK

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Josse

Skönt att höra att det ordnade sig, jag hade gett upp redan vid dörren kan jag erkänna;) Avvis på mamma som åker till värmen idag, gha..

Kramar

2010-02-03 | 12:52:53
Carina - inspirera

Låter som en bra start på dagen ;)

Jag håller med Josse - jag hade gett upp direkt...hoppas att dagen gick i samma positiva tongångar!

Kramen.

2010-02-06 | 10:40:28
http://inspirera.bloggsida.se
Anne

Hej Stumpan! Snon kommer inte fran Thailand iaf. Har ar det jattevarmt o massor med god mat. Hoppas ni har det bra i kylan!!

Kramar mamma



2010-02-07 | 13:56:18




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!