Julmust

I veckan har det varit två möten på arbetsförmedlingen. Ett där vi fick fylla i pappren och ett där vi fick veta om "jobbgarantin för unga". Man får vara med tills man fyllt 25... ska de ens hinna skriva in mig får de nog lägga på ett kol för jag fyller ju 25 om fyra veckor! De försöker få oss att välja en jobbcoach. Han sa "är ni experter på att gå på anställningsintervjuver?" och jag svarade ja. Han blev paff. Han var helt säker på att alla skulle skaka på huvudet. Kände att de under båda mötena idiotförklarade samtliga av oss. Härligt....not.

Har i alla fall kommit in fler tjänster för fritidsledare nu. Skönt att chanserna ökar!

På måndag är det doktorn igen. Woho :) Är inte helt hundra på tiden. Ringde igår och jagade honom, men efter tre växlar och kö osv så fick jag inse att jag inte skulle nå honom. Hade han ändå fyllt i systemet ordentligt så kunde den andra växlen kunnat se vilken tid det var. Nu får jag hoppas på mitt dåliga minne och tro att det är samma tid som förra gången. Har för mig det! Eller var det nio? jag minns att jag tänkte att jag skulle troligen missa lucia på TV....hm...Känner jag mig själv rätt åker jag in dit vid åtta på måndag och anmäler mig och frågar om tiden, sen får jag väl hänga i Växjö tills min rätta tid är :) Var i Växjö idag på förmiddagen och köpte de sista presenterna (nu är jag äntligen klar! Eller, ja...en till Peter med...). Har rimmat med innan jag åkte till jobbet!

Imorgon är det jobb igen! Roligt! Min sista "hopp in kväll" i år!

I torsdags firade jag och Peter 4 år ihop. Tänk vad tiden går! Vi och Caspian åt räkor! Gott! Caspian satt mellan oss och spann och väntade in nästa räka som skulle läggas på hans servett. Stumpan fick sova i buren. Hon får inte se att vi ger Caspian vid bordet! :)

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Josse

Grattis i efterskott, 4 år :D

2010-12-11 | 19:01:47
Anne

Visst går tiden fort när man har roligt? Grattis! Skönt att det finns fler jobb att söka, jag håller tummarna.Hoppas nu att du får en fin vecka och att det går bra på måndag.

Älskar dig! Mamma

2010-12-12 | 10:34:53




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!