66 BiB

Det var en bra helg! I fredags hade jag och Peter mys med kebab, chips och tända ljus. I lördags bar det av till Ramkvilla. Söndagen började i skogen med Peter och Ziva. Vi letade en gran (och hittade en). Peter sjönk till midjan i snön, så jag höll mig till vägen. Ziva sprang överlycklig och pulsade i snön. Hon såg ut som en snögubbe när vi var klara, bara rasslade om henne när hon sprang förbi! Är så glad att vi har ett ställe att åka till där hon kan springa tills hon inte orkar mer och vi vet att hon inte kommer bli överkörd eller gå genom is eller något. Fastnar hon i snön skäller hon, men det gjorde hon inte igår :) Däremot fick jag bära henne sista biten till bilen, hon är rädd för bilen när den är igång och bara satt sig ner och väntade på mig. Sen satt hon och jag i baksätet och värmde oss medan Peter försökte få en granen i bagaget :)

På eftermiddagen var det dop! Det var fint! Vi kom lite sent dock, blev visst en omväg, och dåligt väglag på det... Satt brevid Peters syster och hon kunde inte sluta fnissa, och inte jag heller. Var nog inte så uppskattat av de andra...hrm :p Sen fick vi smörgåstårta och tårta. Av oss fick Alvin en sparbössa för sin första cykel (ett vinnande koncept). Linas morbror fattade snabbt och bar omkring den och bad om kollekt av släkterna ;)

Sen bar det hemåt. Idag har jag klätt granen och gjort blåbärspannkaka i ugn. Funkade! :) I eftermiddag blir det fläskfilé och potatisgratäng. Passar inte var diet, men det är ju jul ;)

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!