En vecka sommarlov bakom mig

Snart har det gått en vecka, men min hjärna verkar inte bry sig för den tror att det är torsdag idag... :p Tog upp tältet igår och satte upp det och upptäckte till min stora fasa att det luktar kattpiss... Peter säger att det är för att det troligen inte var helt torrt när det lades  påsen och han har säkert alldeles rätt! Nu får det stå uppfällt och vädra i solen!

Vad har jag gjort i veckan då? Jag har spelat data (sims, tycon, civ), solat (när jag haft tålamod), rensat ogräs, bättrat på landen, vattnat i drivhuset, diskat, tvättat, klippt gräset, gosat med Caspian, bråkat med Caspian, sett på TV, städat i byrån, byggt en byrå, sågat i häcken mot dagiset... ja, sånt... När jag höll på att såga i häcken frågade Peter verför jag alltid gör de manliga sakerna. "För att vi har ett jämställt förhållande och jag tycker det är roligare att såga och bygga än att piffa och baka" blev svaret. Det verkade tyvärr inte stärka Peters machostatus... :) När vi kört iväg två lass med ris har vi fortfarande nio tiondelar kvar att beskära....



Ja, just det! Vi åkte på en motorcykelsväng häromdagen också! Skulle bara bli en liten tur men blev en resa på två timmar...gjorde ont i baken och huvudet....antingen så krymper hjälmen eller så svullnar huvudet när vi åker längre sträckor... men det var roligt och vackert!!

På fredag åker vi till Öland! Vi hade tänkt åka på torsdagen men Peter kom på att det ur ett djurperspektiv är bättre om vi åker på fredagen. Så fredagen it is! Cass ser fram emot att åka iväg, eller så är det jag som projectserar :p Han är nog mest glad för att jag är hemma hela dagarna så han får gå ut och in som han vill :)

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Petra

Hej har du åxå en blogg?? vad kul.. Då man man ju läsa och se vad som händer i ditt liv med.. =) Ha d kram

2009-06-17 | 18:10:52
Bjanca

Glad midsommar!! Hoppas att ni får det härligt!! Pussas

2009-06-19 | 01:06:17
http://bjanca.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!