Vilken dag är det nu igen?

Idag skulle sotaren komma, vi hade möte på banken och Peter skulle ha första jobbdagen sen jul. Peter rusar till mig på morgonen (han var nere och fixade frukost medan jag sov, vilket inte är ovanligt ;) ) :
"Är det den här måndagen sopbilen kommer?"  säger han panikslaget
"Ja, det är den här veckan" säger jag sömnigt och vänder på mig
Peter rusar ut och drar ut soptunnan till vägen.

Tre timmar senare sitter vi i bilen, sotaren har varit på besök och vi har ätit frukost och sovit lite till. På väg ut från gården kör vi förbi soptunnan:
"Konstigt att sopbilen inte kommit än, de som brukar vara så tidiga" säger Peter
"Ja, det är konstigt" säger jag "Men vänta nu...är det inte onsdag idag?"
Under en tyst sekund ser vi på varandra, sen utbryter gapskrattet.

Tur att vi visste att sotaren skulle komma och att vi hade möte och att Peter skulle jobba, även om vi trodde det var måndag :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!