Igång i skolan

Oj, var ett tag sedan jag skrev, men datorn var ju som den var och sen hade jag inte riktigt tid!

Uppdatering: Började skolan - hämtade dator - fick inte nya datorn att funka - körde tillbaka nya datorn bara för att inse världens pinsammaste miss med datorn, såg det i alla fall innan reperatören! - sydde färdigt gardinerna - nästan renoverat färdigt i köket (eller det är Peter som är färdig, jag har mitt kvar ;) )- klarade av att simma 200m - var sjuk.

Japp, köket är färdigt samma stund som jag tar tag i de sista pusselbitarna! Ska lägga in några bilder sen så de som vet hur det såg ut före får se hur det ser ut efter utan att behöva ta sig till oss, även om det alltid är trevligt med besök! *pikpik*

Nu är nästa projekt antingen hallen eller badrummet! Troligen hallen, för vi hinner troligen med det innan vi fått ihop pengar och material till badrummet. Dock är vi inte helt överens med varken hall eller badrum...vi är överens ända tills det kommer till färg och mönster på vadera väggar....

Hallen: Vi ska ha ljust målad bröstpanel och inredningen är Ikea Tjusig ek och sen kommer problemet: Jag vill ha något i lila (ja, jag är inte heller så förtjust i lila, men det skulle passa där) med något lite lyxigt mönster, kanske med djup. Peter vill ha enfärgat med något symetriskt återkommande utspritt litet mönster. Ganska anonymt alltså. Min tanke är att det är så lite vägg som blir över så man kan dra på för fulla muyggar med mönster och färg, hans tanke är att det ska vara klassiskt så vi inte tröttnar på det. Vad säger ni?

Badrummet: fyra väggar är vita med brytning mot beige, golvet ska bli en plastmatta som ser ut som trägolv i teak, detaljerna är i rostfritt stål. Vi ska ha ett runt handfat (finns ett skitsnyggt Peter har kollat in) för att få ut det från väggen så det inte är precis under vårt oversize badrumsskåp. Nu till konflikten angående duschväggarna: Peter vill ha mosaik, i olika blå nyanser, i helt blankt svart eller i rutigt svart och vitt. Jag vill ha kakel i olika längder som går omlott med antingen naturlig grå eller begie som liknar sten.

Bara tiden kan utvisa vad vi kommer fram till, antagligen varken eller! Så brukar våra kompromisser se ut. Kommer vi inte överrens väljer vi något helt annat som båda kan tänka sig.

Bara 11dagar kvar till Malmö!

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Josefin

Vad ni fixar o donar då:) Får väl bli att ta en biltur till er i sommar, nu räcker tyvärr tiden inte riktigt till. Men vadå Malmö? Vad ska du göra där? kram

2009-01-27 | 14:11:06




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!