Sommarfjäll

Sikken resa!! Wow! (nu när man ser tillbaka) :) När man hade knappt en mil kvar och knäna kändes som att de skulle vara obrukbara och ryggsäcken vägde ett ton på ens blåa axlar så kändes det inte så kul...

Men vi börjar från början!

Dag 1

Vi tog bussen upp mot Idre, sen två mil till...mot Norge till. Typ alla sov hela vägen upp :) vi åkte ju "redan" 4.30 på måndagen.

Väl framme vid Grövelsjön var det dags att ta på sig packningen och börja gå ca 7 km för att slå läger för första natten.


Fin utsikt hade vi och resan började bra som ni ser på mig :)

Niklas var den förste att våga smaka vattnet vi skulle leva av! Otroligt gott att dricka direkt ur bäcken! Känns väldigt back to basic och smakar frihet!

Här har jag och Emma slagit läger och börjat med kaffet.

Dagen efter försov vi oss och började raskt promenera iväg! Vi fick veta att vi senare på kvällen skulle bestiga det här fjället. Det kändes väldigt långt bort...

...och vi gick och vi gick och försökte njuta av utsikten mellan stånkandena...

...vi tog en paus och åt lite blåbär...

...vi korsade bäckar...just vid den här stannade vi och åt lunch :)

Snack of the day var fisk á la Edin

Jag passade på att njuta lite av tillvaron

...och så började vi äntligen ana fjället vi skulle bo bredvid!

Efter att tälten blivit resta och vi fått i oss lite snabba kolhydrater så började vi vår färd mot toppen...kan ni se våra tält? Till höger om sjön.

Väl uppe började alla kontakta nära och kära!

En glad fjällklättrare

Sju glada fjällklättrare

Dag tre nådde vi Norge. Vilken besvikelse! Ett litet fjuttigt staket...ingen stor neonskylt som blinkade "velkommen" ingen olja som sprutade, inte glada hurtiga norrmän, inget guld och inga fjordar... :p

Sen var det brant ner, våffelstugan vi suktat efter i två dagar var stängd och sen var det brant upp...

Men utsikten var ju vacker :) husen vid sjökanten åt vi lunch vid

Så slog vi läger, jag strejkade att fjällklättra igen pga mina förstörda knän så jag höll mig i sovsäcken resten av dagen och på morgonen vaknade jag att ett konstigt grymtande...det var renar :) PRECIS utanför tältet. Sa till Emma att vara tyst så de inte snubblade över tältet i panik och vi förde oväsen helt plötsligt...fick några bilder på dem i alla fall:) Sen packade vi ihop och gick de sista 7 km över till Sverige där Micke väntade med bussen (han gick i förväg)

Vi åt pizza...mmmm pizza har aldrig varit så god! Sen bodde vi in oss i en stuga på Idre fjäll, bastade, duschade och sen var det dags att rida. Jag trodde ju att det skulle vara små islänningar, men inte då! Shit vad nervös jag blev. Östen som var vår guide granskade mig noggrant och sa att jag skulle ha Sunny, hästen ovan :) Han sa att hon var vacker och jag kom att tänka på lustans lakejers låt "även vackra djur gör fula saker" hrm... Men roligt hade vi! När jag och Sunny började lita på varandra så gick det hur fint som helst! Travade lite och hade trevligt. Fick se ett gammalt björnide och så grillade vi.

Östen som grillar.

Här är det sju nervösa, livrädda blivade fritidsledare som strax ska till att forsränna. Jag satt fram...Men OJ vad roligt det var!!! Vi hade skitskoj och guiderna var kanon! De blev dock besvikna halvvägs att vi aldrig trillade ur så de tog och knuffade i oss...hahaha! Det hela avslutades med att vi åt god kycklinggryta i en jättekåta. Sen åkte vi hemåt!

Tack klassen och speciellt Micke som gjorde resan så minnesvärd!!!

PoK

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anne

WOW! Vilken grej! Hade velat vara med men jag kan känna känslan och tröttheten man känner med så mycket vandrande och mycket frisk luft.

2009-08-30 | 10:54:15
Anonym

2009-08-30 | 19:23:07
Carina - inspirera

Vilken resa! Låter väldans kul - men så jobbigt!!

Härliga bilder! Kul läsning!

Kramen.

2009-08-30 | 21:19:40
http://inspirera.bloggsida.se
Bjanca

Verkar som om ni haft det toppen =) Härligt för dig! Och det är självklart att du fortfarande räknas in älskade du ler Puss puss

2009-09-02 | 16:59:11
http://bjanca.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!