Påsklov

Ja, endel har det bra! Visst har jag uppgifter från skolan, det heter ju instuderingsvecka, men plugghäst som jag är så är jag nästan klar redan innan vi fick lov :D

Helgen har varit perfekt! Fredag: Köpte en glass på vägen hem för att fira påsklov! Gick en lång promenad. När Peter kom hem grävde vi i trädgården och Peter åkte hoj och så avslutade vi med grillning. Lördag: Peter väcker mig, hjälper mig på med myskläderna och leder mig ut i trädgården där han har dukat fram frukost! Helt underbart! Sen började vi städa och tvätta. Lycka är att kunna hänga ut tvätt! Så gick vi promenad och tog med pizza hem vilken vi njöt av på trädäcket! Så solade vi en stund. Sen började vi med maten inför kvällen! Hasselbackspotatis och fläskfilé lagade Peter och jag gjorde efterrätt: chokladpudding toppad med grädde och färska bär (från egen trädgård som varit i frysen hela vintern) Så kom Jennie och Patrik. Vi åt, gick promenad och umgicks. Jätte trevligt! Söndag: Vaknade och insåg att det var mulet. Men vi gick ändå ut i trädgården och gjorde klart köksträdgården. Nu är den redo för plantering! Vi flyttade även en ros som stod illa till, hoppas vi gjorde rätt så den överlevde (gjorde precis som på TV) :)

Idag ska jag plugga och klippa ner en buske och flytta växter från där mitt växthus ska stå (Peter ska göra klart det ikväll säger han, om det inte är jättefint väder för då ska jag få provåka hojen!)

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!