Morsdag-helgen

I fredags bar det av till Öland. Inget speciellt hände på fredagen i övrigt. På lördagen däremot så var jag med mamma och Kent söderut. Vi var på utförsäljning som mörbylångas bostadsbolag hade, men hittade inte vad mor och Kent skulle ha. Träffade Erika dock och fick en trevlig pratstund :) Sen fortsatte vi söder ut och stannade till hos Åsa och Jonas för att lämna en grej. Bara Jonas och Emmy var hemma och Emmy har helt plötsligt blivit blyg. Men hon satt bakom Jonas och tog av och på sig skorna, väldigt duktig för att vara 20 månader tycker jag! Sen fortsatte vi till mormor och morfar. Där fikade vi och pratade massor. Väl i Färjestaden igen så åkte jag och mamma till IKEA och jag sa att hittade hon något så fick hon det i morsdagspresent. Hon valde tre lyktor att ha på altanen. Väldigt fina! Till mig själv köpte jag ingenting :) Får väl vänta tills i Juli och se om jag har några pengar kvar :) På kvällen såg vi Eurovision. Jag trodde aldrig att Charlotte skulle vinna, jag trodde på Grekland och B-H. (räddar mig själv i stavningen genom att göra en förkortning) Men så vinner ryssen!! Mycket otippat! Väldigt besviken i år igen att det inte var en bra låt som vann...

På söndagen sen så åkte jag halv åtta mot Mörbylånga. Pappa skulle flytta. Jag fyllde en mindre lastbil nästan helt själv :) Staplade riktigt bra! Fick träffa faster och farbror med! Trevligt! Faster pratade jag mycket med, mest om huset, men farbror sa bara "Hejdå grebba" till mig innan han åkte. Typiskt honom :) haha (För er som inte pratar öländska så betyder grebba = flicka") Flytten gick i alla fall snabbt och man fick fika, mat och efterrätt på kuppen :) gutt! Sen åkte jag till Färjestaden och sov en timme. Vid sjutiden körde Josse mig till station och jag tog tåget hem.

Idag ska vi till banken. Besiktningen gick bra i helgen! Bara lite småsaker som går att fixa!

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!