"Låt oron få sjunka som stenar till botten" SvPs 762 vers 2

Rubriken är en av de finaste psalmerna som finns!

I lördags var jag på konfirmation med hela familjen Haraldsson. Fille konfimerades! Allt gick perfekt tills vi skulle äta. Jag var beredd på att Lotta inte visste om att jag var allergisk, men att maten skulle vara så omöjligt som paj trodde jag inte. När vi rett ut vilken paj som skulle skada minst så måste jag ända såga att den var sjukt god!! :) Sen kom vi fram till att vi i den släkten just nu fyller upp det mesta inom matallergi! Inte lätt då att vara alla till lags! Men nu har jag i alla fall sagt till alla att jag är allergisk så nu borde jag inte känna mig lika dum nästa gång det kommer på tal....man vill ju inte vara till besvär! Funderar på att trycka en t-shirt där det står "tål inte laktos, tomat, citrusfrukter samt kiwi. Tack för att du gör dig besvär"

Igår var det en dag full av väntan, på att Peters möte skulle börja. Jag tycker att det är en himla dum idé att lägga mötet kl 17.00. Det tar ju 1,5 timme och sen tar det en timme hem för oss! Peter hade lagt fram försalg att flytta fram mötet, på min begäran, men de nekade till det och sa att det störde resten av dagen så lite som möjligt som det var nu. Kan de säga som bor där ja! Medan vi väntade såg vi raceing och var ute med hundarna. Pontus fick komma in efteråt men var omöjlig, eftersom han inte har en ledare, så jag tog honom i kopplet och gick ut för att sedan sätta honom i hundgården igen. Peter och hans föräldrar stod som frågetecken när jag kom in: "fick du verkligen in honom i hundgården själv?" "ja, jag gick en liten sväng med honom först för att visa vem som bestämde, och sen gick det hur fint som helst" svarade jag. Förvånade fortsatte de med vad de sysslade med. Jag vill också här förtydliga att jag aldrig gjorde honom illa! Jag skulle aldrig vara våldsam mot ett djur! Jag bara gick fram och tillbaka med honom tills han gick brevid mig och gav upp. Jag hade tur helt enkelt ;9

PoK

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!