Det var ett tag sedan!

Ah! Äntligen kan jag låna en dator! Vi har inget internet! Vi skulle ha fått det inkopplat för länge sen men så är det ju semestertider! Man har iofs inte tid ändå att sitta vid datorn! Första veckan på "semestern" (14/7) flyttade vi in i vårt lilla torp. Vi var många så det gick ganska fort...tills sängen inte kom upp på övervåningen för att trappen var förliten! Suck. Men tack Annika för all den goda maten och tack alla andra som hjälpte till!

På tisdagen åkte vi så till Ikea, och efter en hård natt på luftmadrass så var vi bestämda att köpa en säng. Och vi hittade en mjuk skön säng, köpte dem och åkte hem. Stenhård! Ikea säger att det är rätt säng, men att man måste sova i dem i två månader för att de ska bli mjuka!! Så nu har jag letat upp varenda bäddmadrass vi äger och lagt på hög på min sida av sängen. Peter somnar ju om det så är på golvet! Känner mig lite som prinsessan på ärten! :)

Sen plockade vi i kartongerna ända fram tills lördagen. Då åkte vi till Kroatien! Till vår förvåning landade planet i makedonien. 3 timmar senare (i 35 gradig värme, på skakiga vägar och genom två gränskontroller) släppte de av oss på vårt hotell. AC:n var på i rummet och vi bara stod och njöt en stund. Första dagarna var för varmt för att göra någonting alls, men sen blev det mulet och regn några dagar så då hann vi se lite av landet! Vi var bla. på ett stort akvarie med massa fiskar som var jättehäftigt uppvisade! Det var alldeles mörkt i rummen och bara akvarierna lös precis så mycket så man såg fiskarna. De lever ju i mörker i det vilda så det var en smart idé!! Och så åkte vi en glassbåt :) Glasbåt heter det ju egentligen, men det är roligare att säga glassbåt! Man ska glädjas åt det lilla :) Det var alltså glas i botten på båten. Och så åt vi massa fisk hela veckan! Smakade nyheter för mig som grillad bläckfisk (rätt ok), kokt bläckfisk (inget vidare), musslor (så där i skal...smakade saltvatten) och medelhavskräftor.

Väl hemma i Sverige igen körde jag från Landvetter för Peter var sjuk, och körde för första gången på ett djur! En stackars grävling! Jag vände bilen för att se hur det gick för honom så han inte led, men han var inte där! Inte på vägen och inte i diket och ingenstans i närheten! Bilen klarade sig också, så hade det inte varit för att jag slog i knät i ratten när jag bytte foten från gas till broms så hade jag nog trott att det inte hänt... Hoppas han överlevde utan skador....De är ju hårdhudade!

Väl hemma i huset så träffade jag första grannen, och klippte vårt gräs! Peter satt på trädäcket hela dagen och läste eftersom han hade feber. På måndagen insåg vi att Peter kunde inte låta bli att plocka i huset, fast än jag förbjudit honom, så vi åkte till Öland! Grillade hos pappa och sov i deras husvagn, hälsade på mormor, hälsade på Anders, shoppade med mamma (medan Peter sov), grillade hos mamma, åkte till Ikea och sen var det torsdag och Peter var mycket bättre även om han fortfarande inte åt.

På fredagen åkte vi till Ramkvilla. Jag plockade blåbär för första gången i mitt liv! Nu har vi massor! Gott :D
Lördag kväll jobbade jag och på måndagen började allvaret med konfirmanderna. Nu sitter jag alltså i Alvesta och väntar på att jag ska dra mig till församlingshemmet! Idag ska vi prata Jesus och jag ska vara soldat. Får väl se hur det går! Vi har klarat av Gud, döden, synd och förlåtelse, så nu är det bara lätta bitar kvar :P

Vi får väl ses när vi hörs nästa gång! När vi äntligen får internet....
PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Emma

Men får du inte Internet snart eller??

2008-09-04 | 21:30:25
http://emmaaxelsson.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!