Nedräkningen har börjat

73 dagar kvar till husöverlåtelsen, 78 dagar kvar till flytt, och 82 dagar kvar till julafton :D
 
Vi har börjat fundera på vad som måste fixas i huset nästa år. Vi har två saker: Hönshus och och verandan. Varför verandan tänker ni nu! Och du pappa tänker "stressa inte nu". Herregud, vi har ju ett år på oss! Anledning: Hönshus, säger sig självt. Hönsen måste bo någonstans. Verandan: så dåligt isolerad att det enligt förra ägaren är is på insidan av fönstren där och de tejpar dörren innanför varje vinter för att inte förlora värme, och hänger filtar för. Vår lösning: ny dörr mellan hallen och verandan som är isolerad. I förlägningen vill vi kanske isolera hela verandan, men det är ett stort projekt. Detta för att spara hushållsenergi och värmeförbrukning, och få in ljus i hallen :)
 
Så redan nu drömmer jag om dörrar, isolerade pardörrar med glas. Oj vad dyra de är och oj vad ovanliga med både glas och isolerat. Har hittat lite alternativ, men som sagt, är ju ett år tills det behöver vara löst.
 
Nu ska jag baka :) 
 
PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Pappa

Det säger pappa som försvar för att han inte kommer igång själv med sina egna projekt. Ett har jag lärt mig, det är bra att gå och lura ett tag på vad man vill, så kan man ändra sig ett par gånger på vägen. Nu har ni ju ett år på er för detta, så det är ju perfekt. Sedan hittar man bra bygggrejer på Blocket om man har lite tid på sig. Kramar

2013-10-04 | 08:38:15




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!