Cykling och kyckling

Jag köpte en cykel för någon vecka sedan, och igår cyklade jag en runda för första gången med den. Två gånger :) Först själv, sen kom Peter hem och vi cyklade igen, med Ziva den här gången. Det är så sjukt vackert nere vid sjön! Blir så salig i själen när jag är där nere! Borde gå/cykla dit varje dag, är ju bara 1,5 km. 
 
Jag har fått ett ev jobberbjudande till. Har tackat ja till intervju, men helt plötsligt var de inte så intresserade längre. Jaja, får se, har ju bara gått några dagar. Var en mindre tjänst men över längre tid.
 
Kyckling står det i rubriken. Ja, snart är det påsk och vi planerar att Hera ska få kycklingar när det blivit lite varmare ute. Vi har ställt in ett jättefint allmoge-rede som vi hade till vacklarna innan. Men de vägrar ligga i det! De ligger hellre i ett hörn under sittpinnen (med tak emellan). Så låt gå då, ligg där jönsar! 
 
I helgen hämtar vi hem nya familjemedlemen! En Honda, motorcykel! Vi är uppspelta båda två! Jag funderar på att ta körkort för MC så vi kan åka tillsammans på varsin i framtiden, om det nu förblir bara vi två. Tills dess åker vi på samma! Hoppas den är skönare än förra hondan vi hade... efter 10 mil fick man riktig träsmak, och då tog vi pauser emellan. 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

Åh mc!!! :-D Ja vill ockssså ta mckort! Ska vi göra en syskongrej av att o åka iväg på intensivkurs ihop nån gång? Vore grymt!! <3

2014-03-28 | 13:40:31
Anne

Är det mina döttrar som talar? Mc är läbbigt tycker jag men beror nog på att jag blev skrämd en gång!
Härligt med vatten, förstår om du njuter vid sjön <3
Kram mamma

2014-03-30 | 21:04:58




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!