Det Stora Äventyret

Idag, just nu, börjar första delen av mitt stora äventyr 2014! Jag har sagt Adjö till man och familj, hus och hem och sitter själv på tåget söder ut. Det är kallt. Fruktansvärt kallt! Om en timme drygt mellanlandar jag i Sveriges tredje största stad för att träffa min allra bästaste bäste vän och säga Adjö till henne med! Imorgon bitti sätter jag mig på ett nytt tåg, fortsatt söder ut. Bara för att flytta baken till ett flyg, flyga två timmar sydväst, hänga i London, byta plan och flyga runda 13 timmar till. Västerut. På torsdag eftermiddag (lokal tid, här kommer det vara morgon) landar jag på den gyllene kusten. 23 grader varmt utlovas, och sol! Där ska jag sen uppleva, se, slappa, festa, shoppa, bada, dansa, vandra, njuta, andas, känna solen mot min hy, brisen i mitt hår, känna bubblor i magen och inte behöva gå upp. Åka cabbe i bergen, ha picknick på zoo, mäta händer och fötter i kändisars fotspår. Tänka på mina förfäder, inte alls långt tillbaka som liksom mig hals över huvud begav sig över havet, till den kusten, för att odla musslor, för att gräva guld...
 
Världen: här kommer jag!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

Stort lycka till med odlandet av musslor och goldletandet! ;-) (det andra läste jag inte för blir bara så nedrans avundsjuk på hela grejen). Men okej jag sväljer min egoism och önskar min allra käraste syster en helt bedårande, underbart, föträfflig resa!! NJUT! <3

2014-01-15 | 18:23:02
http://mikromakro.blogg.se
Anonym

Ha en stark resa!!
Kramar från Pappa

2014-01-15 | 21:39:16
Carina

Låter ju alldeles underbart :)
Ha det riktigt skönt och njut av varje stund!

2014-01-15 | 22:01:57
Anne

Ha det underbart och njut av uppelvelserna!
kram mamma

2014-01-16 | 11:13:51




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!