På andra sidan tunneln

Så var den tuffa arbetsveckan över. Känns som att jag har passerat en förlossningskanal, och nu är jag här på andra sidan och tycker att det var ju inte så farligt! Det var varmt, jag blev trött, men i övrigt var det roligt!
 
I torsdags skrev vi kontrakt på ett nytt hus. I december flyttar vi! Det är ett större hus (från 90kvm till 159kvm) och mindre mer lättskött tomt (från 4000kvm till 1500kvm) Det är ett mindre kök, fyra hallar, tre vardagsrum, tre sovrum och två badrum! Nämre Peters släkt och jaktmarker och bättre räntor/värmekostnader. På söndag hoppas vi kunna komma dit och umgås med säljarna! Vi är ju lite släkt och de ville att vi skulle komma så ofta vi ville och känna oss som hemma, så är väl bara att flytta in, haha!
 
Nu putsas det och fejas på vår nuvarande hus. Vill ju att det blir lite vackrare och lite mer attraktivt så det går lite snabbare att få sålt. Men det är ju ett bra hus som är relativt billigt att bo i och ligger väldigt centralt, men ändå lite för sig självt.
 
Jag har fått extrajobb i höst med! Fick frågan om jag ville jobba mer i sommar, men jag tänker ta det lite lugnt och njuta av tillvaron. Nog för att jobbet är kul, och pengar är bra att ha, men det finns vissa värden som prioriteras högre ibland. Hälsa och psykiskt mående tillexempel. Vänner och släkt ett annat.
 
PoK
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

Grattis igen till huset!
Kramen /Pappa

2013-07-15 | 15:40:37




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!