Tillbaka efter sommaruppehåll

Nu är vardagen tillbaka....SKÖNT! Har haft en bra sommar, bott i Färjestaden, Mellby och Segerstad. Varit på dop, jobbat, umgåtts med systrarna, vaggat bebis, jobbat, varit på byfest, jobbat, och jobbat lite till :)
Det tar på krafterna att jobba 6 dagar i veckan, 8 timmar om dagen, men mest syns det på hemmet. Nu börjar krigshärden bli återställd igen, men det var motigt. Förra veckan for jag och Peter på minibröllopsresa....eller prebröllopsresa om man så vill. Den faktiska resan går till Skottland, men inte än, vi har liksom svårt att få ihop tiden, så vi tog Malmö och Köpenhemn istället. Mycket mysigt! Strosade runt, åt gott på restauranger, hade "parmiddag" med Maria och Anders, åtföljd av några öl :) Och så besökte vi då Malmöhus slott. Men det mest spännande med allt var nog tågresan. Jag har åkt säkert ett tusental gånger mellan Malmö och Alvesta, men nu åkte jag med Peter som laddade upp med fika, datorn, och annan underhållning. Försökte säga till honom att resan går fort med sina 1,5 timmar, men inte :p Vi gick till stationen i Moheda (läs, Peter gick, han körde mig och väskan till stationen först) och sen tåg vi tåget ända hem med! Finns kollektivtrafik ska man ju använda den, och som alltid när jag åker kollektivt höll allt tiderna. Förstår inte vad folk klagar om...
I helgen hämtade vi så hem båda våra älsklingar. Caspian har gosat med oss konstant, han spann t.o.m i bilen på vägen hem, token. Ziva vill bara vara där vi är, helst uppe på, så vi inte försvinner. Klippte henne igår, så nu ser man att hon är en hund igen, och inte ett får. Men det är lite kvar på bakbenen...jag vann inte den kampen, tyvärr.
Imorgon kommer Peters brorson och hjälper oss i trädgården. Känns skönt att ha en som vet hur man fäller träd utan att träffa huset på vägen :) Grusgången har minimerats med. Köpte 12 säckar jord (á 50L) men det räckte knappt till ena halvan, även om vi blandade med kompostjorden.
PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!