Alla hjärtan

Igår när jag kom hem från jobbet hade Peter gjort goda smörgåsar med stenbitsrom och grejer! Mums! Och så fick jag en liten ask med mörk choklad! Vi som inte ska ge varandra saker på alla hjärtans! I vår lilla familj (jag och Peter) har vi istället bestämt att skänka de pengar vi skulle ha gjort av med på gåvor till varandra, till välgörenhet istället. I år blev valet Rädda barnens arbete på Haiti. Skriver om det här, för att jag tycker det är en bra idé (Peter som kom på det, så inte min idé jag hyllar här!!) och jag vill sprida idén vidare!

Igår beställde jag blommor till trädgården. Eller rättare sagt frön! Blev en hel del blommor, men jag var noga med att skriva upp vart var och en sort ska vara för någonstans, så det inte blir att man bara köper och sen inte har plats för dem! Det blev många marktäckare, för att hålla borta ogräset, och några riktiga stjärnor för att ha där man är. Vi ska ju bland annat ge oss på att bygga en damm i vår så då har jag redan bestämt blommor att plantera ut där!

Trädäckslandet

Prins Gustavs öga, blåMattram, SnowballDoftklint, Blandade färgerNattljus, InnocenceLuktärt, Royal    blandade färger

Dammen

Gossen i det grönaNattviol, Trädgårds- 'Violett'Praktvädd, 'Black Knight'Reseda

Roslandet

Sommarslöja, Covent Garden White
Krukorna

Stjärnöga, African MoonSömntuta, Carmine King
Bilderna är lånade från Fröshopen

Jag hoppas att det blir så bra som i mitt huvud och jag hoppas verkligen att åtminstone hälften överlever. Nästan alla står på att de är lättodlade och INGEN ska förkultiveras! :) Några av dem är perenner och några inte. Ingen speciellt dyr så det är skönt. Ingen stor förlust om det inte blir som planerat! :)

Nu är det bara att vänta på våren...

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Carina - inspirera

Bra idé - den ska sättas i verket!

Underbart tidsfördriv att sitta och drömma sig bort till vår och sommar!

Här snöar det igen idag...

Ha en fortsatt bra alla hjärtans dag, här har det firats lite hela dagen :)

Kramen.

2010-02-14 | 16:04:16
http://inspirera.bloggsida.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!