"För att det är torsdag"

Jag har fortfarande inte fått någon praktik.

Helgen var bra! Det regnade hela lördagen så någon promenad med hundarna blev det inte för min del! Men massa god mat och sen jobb på serviceboendet i närheten, inte fy skam det! Sen när man kom hem vid tio på kvällen så hade min far, med assistans av Peter, tapetserat i hallen! Tack far! Det blev supersnyggt!!! Men jag väntar med att lägga upp bild tills Peter fått på listen.

I måndags började vi med nytt ämne i skolan. Ekonomi! Hur kul som helst!! Varför har jag inte läst ekonomi innan? Så nu är jag en hejjare på dubbel bokföring och balansräkning :) Kändes som min grej!

I tisdags var vi i skogen och rekade äventyret vi ska ut på med klass fyra nästa vecka. Kommer att bli grymt och jag fick bli ledare :D Snällt Cissie!! Efteråt åkte vi på studiebesök på ett gruppboende. Mycket trevligt.

Igår jobbade vi med våra föreningar vi håller på att bilda i klassen. Jag och tre till gör singelförening, även fast bara en av oss faktiskt är singel! Haha! Men det är roligt! Skrev precis rent stadgarna så vi kan bifoga dem med kallelsen och verksamhetsplanen imorgon! Idag har vi haft ekonomi igen och opponering. Som tur var så var inte tåget hem lika försenat som det på morgonen! Jag satt 1,5 timme på tåget idag på morgonen, på en sträcka som annars tar 30 minuter...men det är bara andra gången på 1,5 år som det varit försenat på morgonen!

Vad ska flickebarnet göra i helgen då? Hon vet inte. Peter ska på älgjakt... Jessica ska inte med. Hon tror hon ska till Öland. Hon vet inte om någon är hemma eller har tid att träffa henne, men hon tänker ta med katten och åka ned ändå. Någonstans får hon väl plats.

Nu ska jag sluta skriva om mig själv i tredje person och lägga in lite bilder, för det är efterfrågat.

Min snygga syster


En bad anka i vår badtunna

PoK

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Carina - insprera

Att det ska behöva vara så krångligt med praktikplats nu då...

Ser fram emot bilder på hallen - alltid kul att få se lite nya tapeter. Och nyfiken? Nej, inte jag inte ;)

Snygg bild på systern din! Hon blir säkert supernöjd.

Ha en underbar Ölandshelg!

Kramen.

2009-10-09 | 09:32:36
http://inspirera.bloggsida.se
Josefin

Klart du ska komma till ön! Tänkte att vi eventuellt kan dela en flaska vin och röka vattenpipa :) Jisses vad är det för bild på mig? Som jag brukar se ut uppenbarligen. Lite poetisk nästan eftersom Dan står därbakom och vänder ryggen till. Bara så du vet Dan, såhär beter jag mig alltid så fort du kollar bort;) Love u sis!

2009-10-09 | 10:25:34
Bjanca

Blev det Ölandet? Pussa

2009-10-12 | 11:42:24
http://bjanca.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!