Ett speciellt datum

Har kollat runt lite på vårt datum. För oss har det flera betydelser:
Brudens Farmor har namnsdag, exakt två veckor senare firar brudens morföräldrar 50årig bröllopsdag, och brudens far förlovade sig andra gången på just den dagen.

Övrigt
Jag älskar Phillipa Gregorys böcker om engelska kungshusets historia, och just den 19 maj var dagen då Anne Boleyn blev avrättad.

715 – Sedan Constantinus har avlidit den 9 april väljs Gregorius II till påve.

1769 – Sedan Clemens XIII har avlidit den 2 februari väljs Giovanni Vincenzo Antonio Ganganelli till påve och tar namnet Clemens XIV.

1802 – Napoleon I instiftar Hederslegionen.

1919 – Rädda Barnen stiftas i London.

1922 – Genuakonferensen, vilken handlade om att få till stånd en ekonomisk rekonstruktion av Central- och Östeuropa, avslutas.

1950 – Riksdagen beslutar om ny religionsfrihetslag.

1982 – IFK Göteborg vinner Uefacupen efter 3–0 borta mot Hamburger SV. (HSV är Peters favvolag)

Och dagen efter:
En rund solförmörkelse kommer att äga rum den 20 maj 2012


Kommentarer
Postat av: Johanna

Okej jag bombaderar dig med kommentarer :p



Sv blommor: Visst är dom vackra? Älskar blommor - men jag mest dödar dom här hemma :p



Jaha, mysigt! Vart ska ni ha festen någonstans? Oh önskar jag skulle kunna ha pioner i min bukett..känner ingen florist i Kalmar men hos pappa i Sörmland känner vi en GRYM florist som verkligen är fantastisk och skaffar blommor från hela världen - har inte fått de bemötandet i Kalmar så vi får se hur det blir..

2011-11-26 @ 10:37:37
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0