Intensiv bröllopshelg

I fredags var vi med våra söta näbbar och provade klänningar. De tyckte alla var fina och sa att vi fick välja. Uppfostrade barn ;) Mindre smart var väl att de åt glass med kola sås precis innan och jag inte hittade våra våtservetter....kola runt munnen och på händerna i kombination med vita klänningar...inte särskilt lyckat! Men de var höga på socker och mycket samarbetsvilliga! :)
På lördagen så var vi på ett stort mycket känt svenskt varuhus och köpte dukningsdekorationer. Insåg att min blivande har sinne för design! Han plockade ihop och dukade upp där inne i affären och fick mig att visualisera dukningen. :) Sen körde han in mig till stan där jag blev kidnappad på möhippa.
Vaknar i Peters famn på söndagen och får lite sovmorgon (mycket välbehövligt) och sen for vi iväg på utflyckt för att hitta ett bra ställe att fotograferas på. Pappa gav oss värsta idéen som vi efter mycket spanande kom fram till att vi skulle satsa på. Vi passade också på att besöka Eketorps borg (nu när det är gratis) eftersom Peter inte kunde minnas att han varit där.
Så åkte vi till stranden och plockade bordsdekorationer... Solen sken med lätt dimma, det var lä och vattnet skvalpade lungt från Östersjön...Underbart! Ziva skulle såklart bada...blöt hund :/
Efter en lunch så besökte vi festlokalen och kocken. Stämde av och planerade. Var ju sista OSA så de sista hörde av sig också, så nu vet vi att vi blir 54 pers. Bjöd in 50... :) Men Bill trodde vi skulle få rum med lite kompromisser...
I går köpte jag mina bröllopsskor (ÄNTLIGEN)! Nu ska jag bara lyckas få med mig dem till Öland och dra med klänningen till Kalmar så de kan sy upp klänningen... och NÄR ska jag hinna med det? Har ju lyckats klämma in vigselsamtalet, bara det är ett mirakel! På kvällen var jag på Öland igen inför intervju idag så mamma passade på att öva bröllopsfrisyr på mig. Blev jättevackert! Har en sån duktig mamma!! Min syster har presenterat sin bröllopspresent med = en bröllopsmakeup. Så nu behöver jag inte öva på att sminka mig, jag ska bara lyckas klämma in en provsminkning och sen kan jag luta mig tillbaka och bli omskött på stora dagen! Tack fina fina syster!!
Har pimpat vår låda som vi ska ha istället för gästbok, vad tycks?

Kommentarer
Postat av: Anne

Snygga skor, kanonfin låda och ett underbart brudpar, vad kan gå fel? Skulle väl vara att du har "a bad hairday" nää vi fixar det oxå =) Det kan inte bli fel den dagen , bara lite annorlunda ;)

Stressa inte ihjäl dig till dagen D, be om hjälp!

Kram mamma

2012-04-18 @ 21:29:10
Postat av: Johanna

Puh ni har fullt upp minst sagt :) Jag ska försöka boka av såå mycket som möjligt gjort nu, har beställt massor från ebay så pysslandet är igång! Så kul!



Sv: Visst är den!! Håller både tummar och tår att den finns, ska kolla med tärnorna om dom gillar den och skicka ut dom på jakt!! :)

2012-04-19 @ 10:25:54
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0