En telefonförsäljare ringer...

Telefonen ringer! Jag svarar och inser genast att det är en telefonförsäljare. Tänker ge honom en chans...

Han kommer fram till att han vill prata om mitt orangea kuvert och att jag inte har ett efterlevnadsskydd vilket gör att det blir staten som får mina pengar om jag avled. Han frågar om det är ett medvetet val. "Ja! Det är ett medvetet val!" säger jag självsäkert. Det blir tyst i telefonen. Det här står inte i hans manus! Han stakar sig och försöker improvisera. "Så du tycker att det är bättre att dina pengar går till staten istället för till din familj, vid din bortgång?" försöker han. "Absolut!" säger jag, "Bättre att pengarna går till staten så de kommer till nytta för samhället än att familjen får dem! Familjen kan man inte lita på!" fortsätter jag. Det är tyst i telefonen igen. Han skrattar lite nervöst. "Ok, tack för din tid då! Trevlig kväll!" avslutar han. "Detsamma! Hejdå!" Svara jag artigt. 

Mycket trevligt! Nu längtar jag tills nästa ringer! ;)

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


JonnaK

Hihi, man blir alltid lite irriterad.



Kram

2010-11-05 | 16:13:53
http://karlssonjonna.blogg.se/
anne

Bra jobbat! Det märks när de själva inte är insatta i det de ringer om. Hoppas du får en trevlig helg!

Kram mamma

2010-11-06 | 13:58:38
Camilla Nilsson-Borg

Hahaha Den var bra..ska köra på den nästa gång ngn ringer ;) Fler tips? :)

2010-11-21 | 13:27:41




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!