Dagens irritation

Här står man och jobbar på jobbet. 
- Hej, finns mjölet här borta?
- Det vet tyvärr inte jag. säger jag då.
- Nähä! säger hon lite snorpigt - så du bara jobbar här då?
- Jag är inte anställd av butiken, säger jag, utan av ****
- Jaha, ja, säger hon och går därifrån.
 
Ja, förlåt då att jag har en stor tröja på mig där det står ett stort P i en ring på ryggen och "besökare" på framsidan. Jag brukar hjälpa folk om jag vet, men mitt fokus ligger på "mina" varor. Hade jag jobbat åt någon av dem som gör mjöl, absolut! Men nu stod jag bland pastan... Visst skadar det inte att fråga, men fråga då någon av dem med t-shirtar där det står "Fråga mig" eller de som är klädda med kläder med loggan för butiken! Vi var ju inte ens i närheten av lika i den här butiken. Jag har svart tröja med loggo för ett annat företag, rutig kjol och en namnskylt med "besökare" med stora bokstäver. De i butiken har rutig skjorta med butikens logga och svarta byxor. 
 
I en butik jobbar inte bara butikens personal. Där arbetar dessutom butikskonsulenter, försäljare, vaktmästare och städpersonal. Många av oss har 10 - 100 butiker att "ha hand om" och kan omöjligen veta vart saker är i varje butik. 
Jag försöker vara artig, men när 30:de personen kommer och frågar på nån mina 8 butiker den dagen så blir man lätt frustrerad. Bara för att jag plockar med varorna så betyder inte det att jag hittar i butiken!
 
Så, tack och hej och ha en underbar dag ;)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Pappa

Jisses vilket inlägg.....
Du vet ju att världen är full av människor som behöver ledsagare, de bara tar lite fel person ibland.Gör du ditt som du gör, annars kommer dagarna aldrig att räcka till.
En lugnande kram

2012-09-20 | 15:28:22




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!