Jag målar en tavla

Har jobbat med en tavla lääänge nu... ibland avskyr jag den, och vill bara måla den vit och börja om med något helt annat. Men i bland som idag, tycker jag verkligen om den! Det är ännu ett självporträtt. Är aldrig tänkt att bli det, men blir så ibland ändå. Iofs är ju alla tavlor en spegling av konstnären. Man målar ju utifrån sig själv. En beställning blir aldrig bra. Mamma fick i uppgift att måla en tavla åt oss för länge sen. (Kommer du ihåg det?) men förstår att den inte blir klar. Att måla något bestämt är tråkigt. Tavlan måste oftast bestämma själv vad den vill bli. Man kan ha en bild, i alla fall jag, men det blir liksom inte som man planerat. Slutresultatet blir helt annat, får ett eget liv och bestämmer själv, jag blir bara en marionett som gör precis som tavlan bestämmer. Kanske lägger jag upp en bild på den såsmåning om, när den är klar...2025 :)
Stationära datorn har kraschat så blir inte så mycket bilder överhuvudtaget just nu... får se om jag kan få liv i den... Peters företag ligger ju på den, så måste få den att funka en liten stund för att kunna flytta allt viktigt.

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


josse

Fan om man kunde måla alltså.. Avundsjuk!

2012-10-09 | 17:38:49
Pappa

Jag gör i alla fall en och annan tavla ibland!
Går förstås inta att rama in.
Håller med Josse, är också avundsjuk!
Kram

2012-10-10 | 08:12:39




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!