Fru Haraldsson

Fru Haraldsson tycker det är väldiugt varmt! Hade inte varit mig emot om inte detta hade varit mest intensiva jobbaveckan på flera månader... Ok, jag har jobbat fyra dagar, men i tisdags jobbade jag 12 timmar + en timme körtid hem...yey....not. Hade inte räknat med sån hetta och hade Ziva i bilen... men vad kunde jag göra? Jag hade alla rutor nere så långt som möjligt och bagaget öppet. Mitt i Karlskrona. HAHA! Men bilen var orörd varje gång jag kom ut och blötte Zivas handduk och gav henne nytt svalt vatten. Ingen som vågar komma nära när hon vaktar bilen...inte ens om hon sitter i bur! Resten av veckan har hon fått vara hemma. Bättre att hon får hålla sig lite längre än hon är van vid, än att hon blir sjuk/dör i bilen!
Idag har Peter fortsatt på vårt staket. Det är ett försök till att göra huset mer attraktivt för ev. köpare. Inget märkvärdigt, lite stolpar med några brädor på. :) Men betydligt bättre än rostiga pålar med någonslags plastlina som hänger slakt mellan dem... Idag i bilen lät vi oss drömma lite igen. Åh, vad vi vill flytta! När jag nyss pysslade lite med grejerna från bröllopet kom jag på att ett pysselrum/pysselhörna skulle jag vilja ha i ett större hus. Nu har jag ett skrivbord i gustaviansk stil, som knappast räcker till! Har lådor brevid och under det fyllda med grejer, och jag måste göra plats på skrivbordet varje gång jag ska göra något, lägga ner det på golvet och sen när jag är klar lägga upp allt igen :/
Nu är Ziva nyklippt med! Blev nästan väl kort, men desto bättre egentligen! Då blir hon inte så varm, svalare fortare, mindre saker fastnar och mindre hår (i alla fall kortare) hamnar överallt! I förrgår cyklade Peter en rejäl runda med henne, och när de kom tillbaka hade jag tagit fram hennes pool och börjat fylla den, och hon sprang direkt från cyklen och plumsade i vattnet :) Hon verkligen älskar vatten!
PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!