Vandring i trädgården

I början på maj hittade jag gamla fröer liggandes i en låda. De hade "gått ut" men jag tänkte att fröer kan man väl spara länge? Planterade dem inne, nu har de flyttat ut och oj vad stora de blivit :) Jag har blandat hejd vilt, där är basilika, sömntuta, afrikansk ökenblomma och Zinna. Finns säkert fler, var massor med påsar :p
Jag försöker finna sten till vår damm så den ser färdig ut någon gång... någon som har? För att fylla ut la jag ut några av våra dekorationsstenar från bröllopet :)
Det bästa med vår trädgård är nog att vi har så mycket ätbart som vi låter växa fritt och vilt. Rabarberna får man hålla efter annars kväver den sig själv :p Gräslöken har blivit så stor så vi låter den blomma. Egentligen ska man ju klippa av blommorna så man får mer gräslök, men de är ju så fina!
Ja, vi kan inte klippa allt gräs! Ängen är alldeles för ojämn, istället har vi (läs jag) klippt stigar in till godsakerna ;) Här till smultronen och blåbären. På bilden under runt hallonen.
Akilejan växer vilt i trädgården. Är den inte underbar?
Inne växer det också vilt, upptäcker man när man går runt knuten ute... Här en sorts orkidé som svämmar över i köksfönstret.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anne

Det växer vilt i de Småländska skogarna verkar det som ;) Orkiden i fönstret är jättefin!

Man kan inte vara petig när man har en så stor trädgård som ni har, då tappar man lusten helt!Det vackra finns ändå och en tillrättalagd trädgård har ingen charm eller hur? Hoppas dina växter blommar rikligt.

Kramar mamma

2012-06-18 | 21:26:39




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!