Djursjukhusbesök

Igår vaknade man på sin lediga dag av att Ziva väckte en halv nio. Helt ok :) Fick börja med att torka golv, för Caspian hade kräkts slem överallt. Inte så ok... Erbjöd honom mjölk som jag gjort kvällen innan utan reultat, han ryggade tillbaka och slickade sig om munnen och kräktes... Googlade. Läste att jag skulle försöka tvinga i honom vatten. Gjorde så....vilket han kräktes upp. Kollade om han var uttorkad enligt instruktioner på google. Det var han... ringde Djursjukhuset i Växjö, fick en tid, fick eget rum, Caspian skötte sig exemplariskt!
Först skulle han vägas och Caspian hoppade själv upp på vågen och stog där tills veterinären var klar. Caspian kan själv han! ;) Sen gapade han när munnen skulle kollas, han morrade lite när de kände på magen och tog febern, men var annars lugn. Veterinären fick gömma hans bur dock. Haha! Det visade sig att han var uttorkad. Veterinären sa att han skulle kolla om han var sugen att äta, och tog fram "extra god mat". Caspian luktade och ryggade tillbaka och var inte frestad. Det bestämdes att han skulle röntgas och stanna över dagen med dropp. Under röntgen så skötte han sig jättebra! Låg så pass still att det bara behövdes tas om två gånger. Sen skulle de sätta kanyl och han stod i min famn och lät dem sticka honom utan ett pip eller ryck. Så stolt över min tåliga kisse! :) Sen la han sig och vilade till jag hade fyllt i pappren och gick själv in i buren när de skulle ta med honom :)
När vi skulle hämta honom på kvällen funkade inte porttelefon. Var så kallt!! Peter gick runt och såg någon som försvann bakom ett hörn. Så kom det fler folk och jag tänkte att här kunde vi inte stå och förfrysa och hoppas på bättre tider! Så jag gick runt och knackade på de fönstren och dörrar där jag inte trodde det fanns djur innanför (vill ju inte stressa) Såg Caspian i en bur ligga med dropp och se trött ut. Då såg jag två kvinnor. Sprang fram och knackade på fönstret. Då visade det sig att porttelefonen mycket riktigt var sönder och de hade undrat varför ingen kom. När jag gick runt igen var det en hel skock människor som bara stod likt fasankyckligar i ett hörn och väntade på bättre tider ;) De var ärliga i alla fall och sa att vi kommit först!
Så idag har vi gett Caspian medicin och försökt få honom äta. De hittade inget fel på honom utan de tror att det är en hårboll eller att slemhinnorna är irriterade. Han vill inte äta, men jag ska minsann se till att han dricker! Annars får vi komma in igen! Ziva är jätteavundsjuk att vi fjollar oss med Caspian och har likt ett syskon börjat knuffa undan Caspian när han är i mitt knä eller nära.
PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anne

Det kommer säkert att bli bra :)De har ju inte några tecken på att det är något farligt så han piggnar till snart.

Kram

2012-01-28 | 14:57:55




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!