Baka-bullar-dag

Fördelen med deltid är ju att man kan hitta på andra saker! Som att baka. Peters favoritbullar har tagit slut, så det var dags :)

Det lite roliga med mig när jag bakar är att jag tar hänsyn till "lilla" Jessica med :p När mamma bakade när man var liten så fick man bara smaka lite deg, för annars fick man ju ont imagen. Jag vet då att jag planerade att när jag blev vuxen skulle jag göra bulldeg och äta alltihop! Samma med sockerkakssmet. Sen blir man vuxen...och inser att man får ont i magen av det ena och mår illa av det andra. Men varje gång jag bakar så tar jag lite extra bulldeg eller lite extra smet, bara för "lill-Jessicas" skull :)

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!