Annorlunda vecka

Maria är sjuk. Så jag har pendlat hela veckan. Har gått bra, och är inte så fasligt dyrt! Peter har haft raketfeber igen så det har varit bra att jag varit hemma och tagit hand om Ziva. Peter säger att hon tar det hårdare när jag fyar henne, hehe :p

Igår var Ziva och Peter hos veterinären. På Zivas patientbricka står det "Zivar" Haha, ja, eller hur! Vi har döpt vår tik till Zivar! No way! Men på paprena står det rätt. Hon hade varit så duktig så: suttit tyst och fint i väntrummet som var fullt av djur, hon hade tagit sprutan utan minsta gny utan varit fullt upptagen med godiset hon fick och allt hade varit tipp topp. Peter hade berättat om sådant som oroar oss, som hennes fnysningar, som tydligen är en förkylning, och att hon är smal. Veterinären sa att hon var perfekt, så vi får väl tro henne ;) Vi skulle bara fortsätta som vi gör :) Kanske blir en bra hund det här ändå! Igår spårade hon katten igenom hela huset, så jakthund blir hon nog också! De är lite knäppa de där två... Ibland kan Ziva slicka caspian som står och spinner och ormar sig emot henne, de kan äta tillsammans och ligga och sova ihop, men så ibland så jagar de varandra och är helt hopplösa. men nu har vi insett att caspian uppenbarligen vill att Ziva jagar honom, för han retas.

Nog tjatat om djuren. Igår såg jag Josse i Malmö... Log mot henne men fick tillbaka en blick som "vad fan glor du på?" på äkta Josse-manér. Insåg att detta inte var min lillasyster! Saknar henne så att jag ser henne överallt! Är nog dags att träffa henne snart! :p

Förra veckan fick jag en oväntad present av Peter! En stringhylla! :D Så i helgen kommer den upp i datorrummet!

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Josse

Haha som sagt så länge hon är snygg så får det gärna springa runt en kopia av mig, världen behöver fler josse :P Saknar dig med storstrumpan. När är nästa ölandbesök inbokat då?? Ska du med på "70års festen" den 27/3? Jag fixar iaf presenter från både dig o mig. Puss o kram, ha en fantastisk dag!

2010-03-18 | 09:16:31
Anne

Ni är för goa! Skönt att veckan funkat fast du pendlat. Djuren är nog precis som syskon är, eller?

Kramar

2010-03-18 | 19:27:11




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!