Sommar, sommar och sol, havet och vinden

Nu är jag på Öland minsann! När jag kom körandes från Nybro mot Kalmar såg jag hur de regntunga skyarna sprack upp framme i horisonten. Och jajemänsan, över Öland sken solen! Vackert! :)

I söndags var jag på dop! Jätte fint och mysigt och god smörgåstårta! Och Rasmus är ju sååå söt ;)

Gårdagen spenderades på stan med Hanna. Det fikades och inhandlades en jacka. Sen åkte jag hem och hämtade Josse efterjobbet och vi tog oss en sväng förbi Köpstaden.

Idag ska jag träffa Mimmi och Ella. Blir roligt! :D

Imorgon åker jag till Moheda, skulle hämta Peter, Caspian och Ziva på torsdag, men vi saknar varandra för mycket så jag åker redan imorgon. Kan jag ju passa på att tvätta och vattna blommorna!

Drömde en så konstig dröm inatt...kommer inte riktigt ifrån den. Blir så förvirrad och snurrig och känslosam... Usch! Kan inte livet bara vara en raksträcka med EN väg att hålla sig på? Är det ju iofs, men jag menar inga andra vägar att välja på! Speciellt sådana som kanske på håll ser jättevackra ut, och de gånger man varit där har det varit bra, men så har man alltid vänt om eller tagit en avstickare, och man vet att fortsatte man på samma väg skulle det bli gyttjigt och otäckt, men ändå är man lockad att prova den där vägen och verkligen följa den tills den tar slut. Dummast av allt är ju att man sen inte kan backa och ta en annan väg i efterhand, utan de andra vägarna ändrar sig ju dramatiskt efter varje ny avstickare man tar...

Nu får jag glömma det, fokusera på den väg där jag befinner mig och ta och äta frukost och tänka på annat!

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Josse

Livet är inte en raksträcka för det är just "avstickarna" som gör en till den man är! Känn efter i magen och gör som magkänslan säger så kan det inte gå fel;) (o gör det ändå det så har du ifall vågat leva DITT liv). Puss o kram

2010-06-22 | 17:00:06
araminta

Ja, sol har det allt vart på Öland!

Härligt och ger ju mer sommarkänsla :)

Kramizar

2010-06-23 | 18:17:09
http://araminta.bloggsida.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!