Rapport från snön

Likt en blödande sten ligger ångesten i magen och spyr... Nu har jag läst ut en bok, börjat på nästa... skrivit ner teorier och försöker fundera ut hur jag ska formulera och rikta mina egna teorier. Ska vara färdigt om fem dagar...haft tre veckor på mig... men jag känner mig själv! På söndag och måndag när tiden flåsar mig i nacken och biter mig i hälarna då kommer miraklen att ske och jag kommer att formulera de mest fantastiska idéer och teorier i mitt PM. Jag kommer att vara irriterad! Jag kommer att morra varnande till stackars sambon. Jag vet det. Han vet det. Katten vet det. Så varför sitter jag här och skriver blogginlägg istället för filar på teorier? För att det spelar ingen roll. Jag kommer ändå kassera de teorierna på söndag och börja om. Huvudsaken är att jag läst böckerna och skrivit ner vad det står i dem så jag har en bas. Det som är ännu värre, värre än stenen i magen, är att jag börjar bli som min syster! Inget ont om dig Lillstrumpa men jag känner ingen med större prestationsångest än dig! Men det är fem dagar kvar. Jag behövde få sitta och göra ingenting! Få lugna ner mig, få släppa spänningshuvudvärken och gå vidare. Börja hoppas igen. Det är enklare när det ljusnar ute, miraklen sker och ens vänner är nära i tanken. En termin kvar sen behöver jag förhoppningsvis aldrig läsa en teoribok igen förutom i yrket...), aldrig skriva en uppsats igen (men brev till föräldrar, rektorer, kommun, privat sektor, föreningar...), aldrig plugga (förutom om det jag beffiner mig i...). Och som jag kommer att sakna det! Faktiskt.

Imorgon är ingen vanlig dag. Det är den 8/1. Två stora personligheter har fötts på den mycket speciella dagen ;)
Person A
Person B

(Person B är jag 2004 den 8/1, klicka på bilden och lägg märke till vad som står på golvet vid huvudänden...HAHA)

Igår blev hallen klar! Jag har städat den idag. Blev precis så underbar som jag tänkt mig! Kanske skulle blivit arkitekt istället som pkanen var från början... just det ja...var det där med sånt som slutar på -ik... matematik och teknik. Inte mina ämnen! Gillar mer sånt som slutar på -vetenskap och -ologi. Psykologi, religionsvetenskap, samhällsvetenskap, sociologi, naturvetenskap och teologi.

Imorgon kommer far (och syster men det får inte jag veta för det är en hemlis så schyy! :p ) om det inte blir oväder... detsamma gäller helgen. Mor, Kent, morföräldrar och svärföräldrar kommer om det inte blir oväder... Hoppas det inte blir oväder! Det räcker med de 30 cm snö vi redan fått! Idag kommer det inte så mycket....man ser nämligen ut. Igår var det bara precis vitt i luften! Peter fick skotta sig in efter jobbet.

PoK

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Emma Axelsson

Jag tror på dig! Och även om du inte blir klar på exakt rätt tid så är det ingen katastrof, ni kanske har andrainlämningar som vi :) KRAM

2010-01-07 | 13:25:29
http://emmaaxelsson.blogg.se/
Gabriella

Grattis! ha ha,jag skrattade som bara den åt råttfällan,och det var innan jag ens hade läst att du nämner den i texten under bilden för då skrattade jag ännu mer:)Ha en underbar födelsedag och ta det lugnt i kurvorna med rullatorn,nu när det är halt å det..kram

2010-01-08 | 06:55:53
Carina - inspirera

Grattis på födelsedagen!

Ha en riktigt skön dag och helg...det blir nog inte oväder.

Låter som om du har helkoll på läget,kom ihåg:

"done is better than perfect".

Grattiskramen.

2010-01-08 | 09:32:39
http://inspirera.bloggsida.se
Bjanca

Hehe.. asroligt med den där råttfällen ;) Tusen kramar gumman

2010-01-13 | 09:29:24
http://bjanca.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!