Längtar

Vet inte om det är våren som är i antågande men jag har börjat längta så otroligt mycket! Till många saker! Och det blir bara fler och fler för varje dag som går! Tro inte att jag inte har det fantastiskt just nu, för det har jag, och jag fösöker njuta av varje dag, men jag kan inte hjälpa det! Jag längtar så jag håller på att spricka, och till så många olika saker så att jag nästan går itu!

Helgen har varit lugn! I fredags var jag ensam hemma och hade nostalgikväll med mig själv. Lyssnade på musik och grejade. Igår städade jag undan julen tillsist! Förstår inte varför folk har sånt hysteri att först få upp det tidigt och sen genast ta bort det... Jag drar ut på det in i det sista! Älskar ju julen! Drack glögg så sent som idag! :) Och aldrig att jag slutar fira jul innan jag fyllt år! Är emot traditionerna! Men nu hade jag ju fyllt för en vecka sedan, så det var dags! På kvällen jobbade jag! Är nästan ett moment i vardagen som jag ser fram emot varje gång det närmar sig! Trivs så bra! Har dock bytt bort tisdag för jag ska iväg med skolan till ett behandlingshem och sen ska vi ha textil verkstad :) Vi gör tygväskor och förra gången tryckte vi på tyget vi ska sy av! Jag satt länge och hade kreaktivitetskramp... men så kom jag på det, och då blev det kanon! Gjorde en väderkvarn! Mitt signum! Klasskamraterna och läraren trodde det var en sköldpadda, men de är för det första fastlänningar och sen såg de bilden upp och ned... Men på onsdag ska jag jobba! Mot den tisdagen ska jag jobba en helg i februari. Är helt ok med mig :) Praktiken närmar sig och jag försöker få kontakt med en organisation som kanske kunde ta emot mig, men hon är svårnåelig så jag har mailat henne att jag söker henne, hoppas jag kan prata med henne på måndag och att de tar emot mig!! Hoppas hoppas!!! Vill få det avklarat snart så jag kan vara lugn och prata med jobbet att jag inte kan jobba på fem veckor... De flesta veckorna där jobbar jag bara en dag i veckan men en av mina helger är där, och det är lite svårare att byta bort dem... Så jag vill prata med dem så fort som möjligt!!


Längtar tills man kan vara klädd så här igen!!

Igår kom Peter hem med! Så idag åkte vi till Älmhult och IKEA. Massor med folk!! Blev sax, diskborste och värmeljus :) Vi "slösar" lika mycket pengar som vanligt... Snåla som vi är :p Men då kan man ju åka utomlands och ha mer lyx på andra håll iofs! Så som hus, bilar, motorcyklar, jag kan få en utbildning och samtidigt åka bort när jag har lust! :)

Imorgon är det skola igen...usch... ja, jag hymlar inte med det! Vill ha examen! Och imorgon är det desutom dags att åka skridskor igen... jag är kass på skridskor! Bara står och håller mig i väggen och ber om att få gå ur rinken snarast! I år har jag inte lånat skridskor av någon så kanske finns det inga jag kan ha, eller att jag måste dela med någon...får se hur det blir!

PoK

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Carina - inspirera

Jovisst längtar man till våren...

Men vi gjorde mysig vinterutflykt i lördags när vi gick på isen till Getterö - vi brukar åka dit med båten på sommaren...det var faktiskt riktigt mysigt även om vi luktade grillad korv hela familjen när vi kom hem!

Ha en underbar vecka!

Kramen.

2010-01-19 | 21:01:34
http://inspirera.bloggsida.se
Bjanca

Hoppas att du får den dr praktiken nu håller tummarna

2010-01-20 | 20:23:24
http://bjanca.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!