2009

Läste en väns blogg och hon hade en rolig lista! Snor den och gör den till min egna ;)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Odlade tomater, var på en proffesionell innebandymatch, var på festival, forsrände, åkte skidor (utför och på längden), vandrade i fjällen, drack vatten direkt ur en bäck, vaknat till ljudet av 10 renar, ridit i fjällen, ätit lunch i en kåta, paddlat kanot fyra dagar i sträck, fastnat i en fors och vikt en kanot på hälften, hållt i en sportlovsvecka, slirat med bilen i halkan medvetet, börjat en fotbollstränarkurs, gjort äventyrspedagogik, upptäckt att jag gillar ekonomi... är säkert något jag glömt... :)

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Ja, det var att våga göra nya saker och inte låta rädslan styra! Och av förra frågan att döma så verkar det ha hållit!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp, en liten hög :p och fler blir det nästa år...

4. Vilka länder besökte du?
Tjeckien och Norge

5. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Mer kontakt med vännerna... Jag måste skärpa mig på den biten!!

6. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 
Inget...

7. Vad är det bästa som hänt dig år 2009?
Jag har vågat mer, tagit kontroll över rädslan, kommit ifrån en gammal sorg och återfunnit en kär vän.

8. Största misstaget år 2009? 
Fastna med kanoten på tvären i forsen...

9. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte mer än vanligt....snarare mindre än vanligt! Peppar peppar!

10. Bästa köpet?
Opel Askona! Den har räddat mig många gånger!

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Resan till fjällen!

12. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mycket i år har gjort mig riktigt glad!

13. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? 
Wrong-Depeche Mode och I gotta feeling-The black eyed peas

14. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Mycket gladare

15. Vad önskar du att du gjort mer?
Träffat vännerna

16. Vad önskar du att du gjort mindre?
Tryckt ner mig själv

17. Hur tillbringade du julen?
Hos far, hos mor, här hemma, på jobbet och i Ramkvilla...hur? sätten är lika många som ställena, så jag duckar den frågan!

18. Blev du kär i år?
Många gånger om

19. Favoritprogram på tv?
CSI och Brottskod försvunnen

20. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag hatar ingen... längre... tar för mycket energi!

21. Största musikaliska upptäckten?
The E.N.D albumet

22. Något du önskade dig och fick?
En underbar sommar, en underbar semester, en praktikplats och mod.

23. Något du önskade dig men inte fick?
Ska väl vara den där Mini Cooper'n då... :p

24. Årets bästa film? 
Som jag såg eller som gjordes? Såg: Karin Månsdotter, Gjordes: vet faktiskt inte...

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?  
Minns inte. Jag tror att jag fick gäster hit...

26. De bästa nya människorna du träffade?
För många att nämna, jag skulle bara glömma någon!

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Färgglad och kroppsnära

28. Vad fick dig att må bra?
Peter, Maria och Caspian

29. Vilken kändis var du mest sugen på?
Den franske skådisen som jag inte vet vad han heter ;)

30. Vem saknade du?
Ett par vänner och då och då min familj

31. Favoritmånad?
Januari, Maj, Juni, Augusti

32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Hösten kunde ha varit lugnare och gladare

GOTT NYTT ÅR ALLESAMMANS!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anne

Vad kul att läsa detta! Det är sant att du verkligen har tagit för dig, inte konstigt att jag är stolt!! Du är en underbar dotter, önskar bara vi bodde närmre varandra.Många kramar och lyckönskan att det goda i ditt liv fortsätter!

// mamma

2010-01-02 | 13:08:01
Carina - inspirera

Kul läsning! Tänk vad mycket man hinner med på ett år...

God fortsättning på 2010 till er båda!

Kramen.

2010-01-02 | 13:26:34
http://inspirera.bloggsida.se
Bjanca

Vilken rolig grej.. blir nog tvungen att härma dig :P

2010-01-05 | 14:03:25
http://bjanca.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!