Praktikvecka 1

Malmö är verkligen en underbar stad! På måndagsmorgonen åkte jag från Alvesta där det var -18 grader. Jag väntade mig att tgåget skulle bli två-tre timmar försenat, men det var bara 45 minuter sent! Fast jag trr att bara jag var positivt överraskad! Men jag fattar verkligen inte det där... när folk VET att det har varit snöoväder och att tågen då brukar krångla, när det står på sj:s hemsida och nyheterna rapporterar om det, borde man då inte räkna med att tågen kommer att vara försenade? Jag blev faktiskt förvånad när jag avsätter 6 timmar för att ta mig till Malmö, bara i fall att, och sen kommer andra och agerar som "Va?? Är tågen inställda? Jaha, typiskt! Det är alltid så här med Sj!" Vilket är korkat i dubbel bemärkelse! För det första: Är ni helt insnöade eller? Se er omkring! Hellre att de ställer in eller kör försiktigt än spårar ur eller att olyckor sker! Och för det andra: DET ÄR INTE SJ!!! Det finns flera olika tågbolag, och spåren har faktiskt Banverket hand om! Själv resten jag med Öresundståg, visst, jag köpte biljetten via Sj, men de har ju inget annat med min tågresa att göra!

Men åter till resan hit. Väl framme så trodde jag att det skulle vara jättekallt, som i Alvesta. Men det var plusgrader!! Riktigt varmt! :) Jag åt frukost på stan, shoppade lite (handlade dock inget...som vanligt :p Och halv ett gick jag till min praktikplats. För att läsa om min praktik, välkommen till zoomin.se!

Jag har hittills inte längtat hem som jag trodde innan. Förmiddagarna pluggar jag och tittar på TV, alternativt sover. Eftermiddagarna är jag på praktiken och när jag kommer hem på kvällen så tjattrar jag med Mimmi eller pluggar. Mimmi har försett mig med mat, böcker och allt annat man kan tänkas behöva. Tack Mimmi, du vet inte hur mycket det betyder! Du är bäst!

Jag saknar såklart Peter, men vi pratar ju varje dag, så det går bra! Är ju lite van efter utflykterna med skolan. Men jag längtar till fredag, då jag vaknar upp med min älskling, i alla fall första gången, andra gången jag vaknar på fredag är han på jobbet... sen ska vi iväg på något spännande :p men det får vara en hemlis tills helgen :) Lördag-söndag ska vi vara hundvakt åt Rapp och Pontus. Skönt att få en anledning till att gå ut :)

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anne

Hej stumpan! Håller fullständigt med dig om folks klagan, snacka om i-lands problem och egoism!

Nu blev jag nyfiken vad ni ska göra på fredag....men jag får väl fantisera fritt!

Kramar

2010-02-25 | 10:26:41




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!