Cynisk

Alla söker andlighet, men låter mest banala
Alla vill stå först i kön, men ingen vill betala
Ingen vill va´ girig, men tar mer än de kan bära
Ingen hatar främlingar, men ingen vill bo nära

Så om du samlat pengar, köp dig fri från verkligheten, och tro du är för mer
Så tala högt offentligt, ställ dig på de svagas sida, och svik när ingen ser

Jag vet jag låter cynisk, jag vet jag låter kall
Jag önskar någon kunde svara, på vart vi alla strävar, vart är vi på väg för nånstans
Jag vet jag låter kylig, jag vet jag låter cynisk, men det är sant

Alla vill ha solbränd hy, men ingen vill ha cancer
Ingen få AIDS och dö, men alla tar vi chansen
Ingen vill ha vita pengar, alla vill ha svarta
Alla vill ha välfärd, men vi slipper helst att skatta

Vi vill så gärna va´ unika, hålla på vår sak å stå för det vi gör
Men när flocken samlas och vi alla börjar yla, är det inte din röst som jag hör

Lustans lakejer

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!