Så har det varit helg igen

I fredags var vi hemma. Underbart! Josse ringde och var förvånad över att vi var hemma i huset en fredag och inte påväg någonstans. Jag blev förvånad att det ringde på hemtelefonen och det var till mig. Är alltid Peters familj som ringer! Min familj ringer på mobilen :p

På lördagen for vi hem till Peters bror. Hela tjocka släkten var där (Peters släkt vill säga). Fyra ur klanen fyllde år. Eller ja...tre fyllde år och en hade fötts. Peter satt med Alvin i knät och var helt betagen. Finns det någon mer barnkär människa än han? Har svårt att tänka mig det....kanske lika barnkär isf. inte mer! :) Till Julia hade vi köpt en rosa låda med massa flörtkulor, piprensare, pärlor, paljetter, pappren, fjädrar, pinnar, snören och band och sax och lim. När hon öppnade så sken hon upp och skrek "precis vad jag önskat mig i hela mitt liv" haha! Visste väl att det skulle gå hem! Så frågade hon vem det var ifrån (vilket hon aldrig gör annars) och jag gömde mig tydligt och hon skrattade och tackade. Kul att göra en 6årig tjej som har allt förtjust! Senare på kvällen satt jag vid TVn med en liten tjej i vart knä. Julia pratade på och Clara satt med en hand i munnen och en hand på min hals och höll på att somna. Sötnosar! Vi påminnde föräldrarna att vi lovat att vara barnvakt så de tog fasta på det. Visst bråkar de titt som tätt men det gjorde ju jag också som liten med min syster! Förstår precis hur de tänker och känner.

På söndagen så bar det av till skogen. Vi lät Ziva springa lite och såg om svamp. Vi hittade men plockade inte! Orka rensa!

Idag ska jag besiktiga bilen om en timme... Lite nervöst för det är opeln...men förhoppningsvis visar den sig från sin bästa sida, min darling! Imorgon blir det doktorn igen...suck. Tur att det är vid 8 så jag inte hinner stressa upp mig!

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Josse

Låter som en fin helg:) Älskar Julia respons på presenten, haha så söt! :D puss o kram

2010-08-30 | 17:20:14
Anne

Hej stumpan!Kul att höra att ni har det bra. Men det låter lite som om ni är sugna på smått eller?Julia verkar vara en pysslig tjej, precis som du var =)Hoppas det går bra imorgon.

Kramar Mamma

2010-08-30 | 18:32:45




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!