Stjärnor

Idag blev det strumbyxor med röda stjärnor på. Fick mycket komplimanger :D

Nu har jag lyckats boka upp två skolor att få dela ut enkäter på. JIPPIE! Så kanske att jag kan göra klart datainsamlingen i helgen redan! Så kan jag göra klart arbetet nästa vecka och vara ledig när vi ska till Blekinge över valborg. ÄNTLIGEN händer det saker! Snart examen :)

I helgen var vi på Öland. Fredagskvällen grillade vi hos pappa och Anette. SÅ skönt att bara kunna öppna en dörr och låta Ziva springa fritt. Som hon busade med de stora hundarna! Arty var nog gladast över en liten kamrat. Vi blev så inspirerade så vi (underförstått Peter) har börjat bygga en inhägnad på baksidan. Nice!

På lördagen var vi i Kalmar och kollade på Bauhaus (pappa kom på en sak med vårt kakel, så vi får göra en kompromiss, tur vi frågade honom, hade vi inte tänkt på!) och på IKEA där vi köpte tavlor till sovrummet.

Efter lunch hos far åkte vi till Segerstad och tittade på bastun. Blir perfekt att låna den när man hälsar på på Öland.

Söndagen började hos mormor och morfar. Peter satt nät över deras skorssten och jag tittade på när mormor lagade mat. Sen var vi och fikade hos mamma. Äppelpaj...mmm...

Igår efter skolan var vi på arbetsförmedlingen och gjorde reklam för vår utbildning. TVÅ människor pratade med oss. En ville veta vart försäkringskassan låg och en hur mycket IG man fick ha för att komma in på Växjö universitet... Försäkringskassan kunde vi, men betyg och universitet är inte vårt kunskapsområde när vi informerar om Folkhögskolan i Värnamo. :)

När jag äntligen kom hem lagade jag mat och låg en stund i hängmattan. Grävde i trädgården och blev arg på Ziva. Idag ska jag dammsuga och plugga hemma.

That´s it people.

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Carina - inspiera

Du har blivit nominerad... kika in hos mig så får du veta mera!

Kramen.

2010-04-16 | 08:20:25
http://inspirera.bloggsida.se
Anne

Hoppas du hinner njuta i hängmattan fler dagar, men nu kommer nog solen o värmen snart.Skönt att du snart är klar med din utbildning, 17 år är lång tid i bänken ;) Kram mamma

2010-04-17 | 18:38:24
Bjanca

Röda stjärnor hihi.. det lät läckert :P

2010-04-18 | 13:16:51
http://bjanca.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!