Veckan var kort

Tre dagar gick jag i skolan. Alla uppgifter är klara, nu är det bara skoj och ploj kvar! Med start imorgon ska jag paddla i fyra dagar...är förkyld, går bara det över så blir det nog jätteroligt tror jag!! Lagom kul att tälta när man har ont i halsen! Men har med mig en hel kasse med halstabletter och värktabletter och annat, så jag är beredd! :)

I torsdags var det game fair i Jönköping! Kvart i åtta hämtade pappa, Anette och farfar upp oss! Kändes lite märkligt, inte träffat honom på nio år! Väl på mässan åts det vilddjursbuffé, vi tittade på hundshower, hundparader, lyssnade på föreläsning om skottecken och tittade på grejer. Anders var där och sålde, så man stod och snackade där lite med. Inte ens jag gick hem tomhänt! En regnponcho och ett par rejäla vandrakängor blev det! Tack Peter och tack käre far!

På fredagen åkte vi till Ramkvilla för att passa Rapp och Pontus. Jag fick Rapp att gå fot till slut. YES! Visste väl att med en rejäl nypa envishet skulle även han ge upp! Peter sa att han gick fot för att han var trött, tro f*n det när jag tröttat ut honom! :) Pontus var charmig som vanligt.

På lördagen kom Ove och Annika hem! Jag frågade hur resan gått och de sa att den var underbar...förutom att två blev medvetslösa och en blev påkörd och hamnade på sjukhus...de upphör inte att förvåna dessa pensionärsresor! Tur att allt hade gått väl ändå! Jag och Peter fick varsin liten sparbössa, som var som en säl, med våra namn på. Tack!

Idag åkte vi hem, till Caspians stora lycka! Jag har packat, Peter har köpt vaktlar, vi har gjort ett nytt land (Peter fick en massa blommor av sin släkt som vi inte hade plats för, så nu har vi gjort en "skeppssättning" med blommorna i!) som vi kallar för "Haraldssonslandet" haha! Och så försökte jag göra rabarberpaj, som jag glömde bort! Den var i stort sätt svart, men god ändå! :)

Grattis i efterskott Sveriges största charmtroll Vincent på din ettårs dag! Hoppas att brevet kom fram ;)

Som sagt, paddling i veckan, fredag är heldag med klassen, eftermiddagen ska vi nämligen till Jönköping och bada i simhallen! Som om vi inte kommer vara trötta på varandra... :)  På lördag åker jag till Malmö! Wiiiie!!! party party och tjejsnack med Mimmi! Kan det bli bättre? Skulle vara med Peter då... :p

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Hanna

Paddling i veckan vill jag med göra ler

2009-05-26 | 12:24:39
http://bjanca.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!