Sköna maj välkommen

Torsdag bar det iväg till Ramkvilla, när vi väl jagat in katten (tog sin tid) Efter lunch och tårta försvann Peter föratt vattna runt den blivande elden och förbereda fyrverkerier och hjälpa till på revyförberedelserna. Sen gick jag och Annika på revyn, två timmar lång men ett par snäpp bättre än förra året! Var fullsatt, men ingen verkade klaga eftersom kvaliten var så hög.

Efter revyn var det korv och vi gick upp till Elden där Peter stod och vaktade så ingen tände på innan alla var där. Det brann jättesnabbt! Tur han hade vattnat runtikring! Jag sprang efter barn och tog tag i dem och drog undan dem precis innan stora glödbitar landade på dem. Men lyssnade de? Nä! Och ingen föräldrer tänkte på att barnen sprang mitt i glödregnet med lättantändliga kläder på sig...Efter ett tag vann jag en någorlunda seger i alla fall och de höll sig lite längre ifrån elden. Så smällde de raketer och så fick vi stanna tills elden var så liten att den kunde släckas. Sen gick vi till värdshuset och tog en öl. Gott. Vid halv ett gick vi hem.

På fredagen fick Peter present, vi bakade tårta och hade det bra. Varmt och skönt var det.

På lördagen åkte vi till Vetlanda och handlade planter till trädgården (lite örter och akileja och mossflox) och gula-tomat-planer. Fanns bara fyra kvar när vi kom dit, tur Peter var snabb :) Så handlade vi och köpte nytt halsband till katten. Jag ville att han skulle få ett rött med reflexer, men Peter tyckte att han skulle få ett blått eftersom han är kille....det blev ett rött :D

Så köpte vi nya vandraskor till mig, hittade nästan likadana som de jag har fast 600 kr billigare :) Och så hittade vi färg till utemöblerna.

På söndagen åkte vi till Korsberga och köpte cykel till mig :D Gul och fin! Tack Peter! Ska cykla idag när jag kommit hem! Sen körde vi hemåt till Moheda och klippte gräset och planterade och grejade, så nu har vi massa planterat, förutom det jag skrivit har vi satt gurka, gräslök, morötter, rödbetter och potatis och diverse blommor såklart. Växer skitmycket i trädgården nu! Underbart! I'm loving it!

Idag är det vardag igen... Planerar sommarens semester :)

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Bjanca

Låter som om du haft en underbar helg =) Härligt för dig.. Pussa

2009-05-04 | 20:46:45
http://bjanca.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!